ЏАБА СВЕ: Гласови и популарност код грађана Србије не могу да се купе
Иако будући кандидати за председника Србије на све начине покушавају да добију глас, чак ни новац то не може да им обезбеди
Страначке али и не страначке личности, већ су најавиле своју кандидатуру и жестоко кренули у кампању по Србији и на друштвеним мрежама, али како избори још увек нису званично расписани, тако будући кандидати још увек нису могли да добију новац из буџета Србије, па се поставља питање одакле им толико пара за промовисање.
Многи од њих саопштили су да је новац који троше за кампању лично њихов, док су се други позивали на прилоге од донатора. Према Закону о финансирању политичких активности политички субјекти, у овом случају будући кандидати за председника Србије, дужни су да на свом веб-сајту у року од осам дана објаве да су примили донацију. Ипак, људи који су најавили кандидатуру такву информацију немају на својим сајтовима.
Да је кампања у јеку оцењују и стручњаци за интернет и друштвене мреже. Они наводе да је за такву врсту маркетинга потребно одвојити велику суму новца.
Како да знате да неко плаћа објаве на Фејсбуку?
Пример ради, када вам се на вашем Фејсбук зиду појави пост странице коју нисте запратили значи да је та страница плаћена да бисте је видели.
Ипак, анализирајући популарност бившег и будућег кандидата за председника Србије, стручњаци за Фејсбук оцењују да чак ни издвајање огромних количина новца не даје огромне резултате. То се да видети упоређивањем Фејсбук странице будућег председничког кандидата Вука Јеремића и познатог бизнисмена и некадашњег кандидата за председника Србије, Богољуба Карића.
Како наводе стручњаци, Јеремићу је раст странице значајно успорен након великог иницијалног раста у првих пар дана рекламирања јер је он првих неколико дана привукао људе којима се свиђа и много му је теже да привуче нове симпатије. Можемо приметити да страница Богољуба наставља наставља да расте истим интензитетом као на почетку што говори о много већој популарности коју он ужива код народа. Богољубова страница је за скоро 100 хиљада већа од Вукове. Вукових 60 хиљада је мало у поређењу са 3,6 милиона налога на Фејсбуку које Срби поседују што говори о рејтингу који он тренутно ужива код народа.