Ђетићи покушали да направе оклопно возило, а направили "Машана"
Црногорци преставили покушај војног оклопног возила "Машан"
У касарни “Маслине” у Подгорици представљено је оклопно возило "Машан", које је произвела бјелопољска фабрика “Монтенегро Армоур Гроуп“у Бијелом Пољу. Међутим, за ово оклопно возило слободно се може рећи да је пародија оклопном возилу “Милош” које производи српска наменска индустрија СДПР Југоимпорт.
- “Машан” је лако теренско возило, које не може ни да издржи ни метак калибра 7,62. Ово је возило само за превоз, нема апсолутно заштиту као оклопно возило “Милош” које производи СДПР. Ово није тешко оклопно возило, већ лако возило које колико видим нема ни балистичку заштиту. Вероватно је склопљено од увозних компоненти. Ја не знам чији су мотор користили, с обзиром на то да Црна Гора не производи моторе, вероватно је увезен. Наоружање не видим да има неко, на врху има неку скаламерију, која можда представља радио уређај, неку радио антену – каже војни аналитичар Мирослав Лазански.
У Црној Гори поводом предаје “Машана” Министарству одбране и Министарству унутрашњих послова Црне Горе, приређена је шарада, а државници те земље изашли су да се сликају са новим "поносом" њихове земље. Међутим, Лазански каже да је “Машан” један експеримент црногораца, који је управо послужио само за сликање.
- Војска Црне Горе не треба велику количину тих возила, а с друге стране с таквим возилом ићи у неку мировну мисију је веома опасно јер такво возило нема балистичку заштиту која може да обезбеди безбедност посаде. Колико видим има четворо врата, а по вратима видим да нема ту неке дебљине. Тако да за ово возило може да се каже да је више пропагандно, маркетиншки потез него што ће “Машан” бити нешто епохално – наводи Лазански.
Како изгледа црногорски "Машан" погледајте на приложеним фотографијама:
Како изгледа војно оклопно возило "Милош" погледајте на следећим фотографијама:
На питање да ли “Машан” може да се упореди са војним оклопним возилом СДПР-а “Милошем”, Лазански каже да би то било као да поредимо “фићу” и “мерцедеса”.
- То уопште не може да се пореди. То вам је као да поредите фићу и мерцедес, не може да се пореди са Милошем. Дајте да будемо озбиљни. Милош је један озбиљан војни оклопни аутомобил који може да носи, не само ДУПС што носи, борбену станицу, даљинско управљање и митраљез, већ може да носи и противоклопне ракете рецимо руски систем корнет или конкурс. Милош је један озбиљан пројекат СДПР-а. Уосталом 8 комада “Милоша” је купила једна земља чланица Европске уније. Купили су и Нору и то у врло импресивном броју. Вредност целог посла је била преко 40 милиона евра и Милоша и Норе. Баш ме занима коме Црна Гора може да прода тог “Машана”?! Мислим да га ни Албанија не би купила, а да не кажем нека земља у Африци и Азији. Да се не заносимо… Ја то не говорим са неким подцењивањем, нити са неком злобом, ја говорим оно што је реално. Милоша је купила једна чланица ЕУ, а знате какви су стандарди ЕУ набавка војних средстава – објашњава Лазански.
Као закључак на неозбиљност покушаја Црногораца да направе оклопно возило, Лазански пиримећује да је управо то што никакве детаље о возилу нису изнели у јавност.
- Чим нису навели никакве детаље возила, онда вам је то само знак да је то један “индустријски шравцигер” - закључује Лазански.
За каратктеристике "Машана" јавност ће бити ускраћена јер их Црногорци нису изнели у јавност, док карактеристике поноса српске наменске индустрије погледајте на приложеном инфографику: