ТРАГЕДИЈА У ХРВАТСКОЈ ЈЕ МОГЛА БИТИ СПРЕЧЕНА?! Испливале шокантне информације о судару возова (ФОТО)
Петар Главаш, директор Ена транспорта, компаније у чијем је власништву био теретни воз који је учествовао у судару код Новске, рекао је у понедељак да је њихов диспечер назвао ХЖ неколико минута након што је сазнао да је машиновођа зауставио воз.
Након заустављања воза због пада брзине и сумње у исправност вагона, машиновођа превозника Ена Транспорт је у року од пет минута позвао диспечера тог предузећа да га обавести о могућем квару, рекао је члан одбора и директора Ена Транспорт Петар Главаш на конференцији за новинаре
Три особе су погинуле, а 11 је повређено у судару путничког и теретног воза који се догодио у петак касно увече код Новске.
СТРЕСЕМБАР - време стреса или време за ресетовање?
КРВАВА СВАЂА НА РАДНОМ МЕСТУ: Колегу убо у врат, па скочио са зграде и ПОГИНУО
ЦРНА ГОРА НА НОГАМА! Примећена ретка врста ајкуле у мору - огласили се стручњаци (ФОТО)
О томе шта су кобне вечери урадили машиновођа и отправник причао је директор Enna транспорта
- Наш диспечер је, након разговора са машиновођом, прво позвао саобраћајца у Окућанима, али се он није јавио, а затим је позвао регионалног диспечера у Винковцима, који је примио на знање информацију да је воз ту стао - истакао је Главаш.
Он је рекао да на овај начин жели да оповргне све нетачне тврдње које је могао да чује у последња два дана, тврдње за које сматра да обмањују јавност и да могу утицати на истрагу.
Према важећим правилима железничког саобраћаја, додаје Главаш, машиновођа мора да позове отправника или саобраћајца у року од 15 минута ако је зауставио воз због сумње у квар возила или других саобраћајних разлога.
- Возач има право да прво сам покуша да отклони квар, али је наш возач послао обавештење свом диспечеру у много краћем року. Диспечер нашег предузећа назвао је диспечера у ХЖ Инфраструктури неколико минута након позива машиновође - напоменуо је директор.
Он, ради истраге, није желео да открије тачна времена позива.
Главаш додаје да машиновође Enna Транспорт старији од 50 година сваке године пролазе лекарски преглед, а млађи од 50 година.
Поред тога, машиновођа који је у петак управљао возом имао је све важеће дозволе за тај посао издате од Агенције за безбедност железничког саобраћаја.
- Желимо још једном да скренемо пажњу да је поступак са наше стране спроведен по прописаној процедури и правилима која регулишу безбедност саобраћаја - навео је Главаш.