КАИРО ЋЕ ТРАЖИТИ ВЕЛИКУ ОДШТЕТУ: Блокада Суецког канала тешко оштетила Египат, зна се ко је најодговорнији
Несрећа је проузроковала масовно гомилање бродова према северу и југу канала
Египат ће тражити од власника теретног брода Евер Гивен да плати одштету у Каиру, а капетана брода сматра одговорним за несрећу прошлог уторка која је заблокирала Суецки канал, рекао је помоћник египатског председника Абдел Фатах ал-Сиси.
ДВА БРИТАНСКА ЛОВЦА ХИТНО ПОЛЕТЕЛА: "Тајфуни" упалили моторе, брже боље из Шкотске ка Северном мору, Руси долазе!
НЕМА ВИШЕ ВАКЦИНА ЗА ДЕЉЕЊЕ: Држава објавила најновију информацију!
"ДА ЛИ САМ ВАМ НЕДОСТАЈАО?" Трамп дошао на венчање и "оплео" по Бајдену, присутни гости у екстази (ВИДЕО)
Контејнерски брод дуг 400 метара, који је прошле недеље изашао на насловнице широм света након блокаде Суецког канала, у власништву је јапанског бродоградитељског гиганта Имабари Шипбилдинг, регистрованог у Панами, којим управља немачка компанија за управљање бродовима Бернхард Шулте, а унајмљен је од стране тајванске транспортне компаније Евергрин Маритајм.
Саветник, који је затражио да се не именује, рекао је да ће бити потребно четири дана да се потпуно рашчисти уско грло које се створило у каналу.
Званичник је такође потврдио да је пловидба настављена, да је канал потпуно безбедан и да реконструкција било које врсте није сматрана неопходном након инцидента од 23. марта.
Саветник је такође искључио могућност саботаже.
Коначно, званичник је назначио да је Евер Гивен био на техничком прегледу, након чега ће бити послат у Ротердам, у Холандији.
Крајем прошле недеље, Јапан Тајмс је известио да је Евер Гивен путовао брзином од 13,5 чворова пре него што се насукао, упркос ограничењу брзине канала између 7,6 и 8,6 чворова. Масивни прамац контејнерског брода величине небодера забио се у десну обалу канала 23. марта, крмом усмереном према левој обали под углом довољним да блокира сав саобраћај свих великих бродова.
Несрећа је проузроковала масовно гомилање бродова према северу и југу канала, а трговински експерти проценили су да брод губи око 400 милиона долара сваког сата колико је остао заглављен у каналу, а Египту је узроковало око 14 милиона долара изгубљених прихода од транзитних накнада.