Лекција коју никад нису заборавили: Пре 16 година Америка је спознала да у рату нема НЕДОДИРЉИВИХ
Дан када је америчка блискоисточна политика доживела крвави преокрет
Тог 11. септембра 2001. године догодио се терористички напад на Светски трговински центар у Њујорку и зграду Пентагона у Вашингтону. Према званичним подацима, живот је изгубило близу 3.000 људи, док су многобројне последице у виду неколико ратова са хиљадама жртава уследиле у годинама након "највећег терористичког напада у историји САД".
Напад на Њујорк је започео око 9 сати ујутру када се Боинг 767 америчке авиокомпаније Американ ерлајнс закуцао у северну кулу Светског трговинског центра.
После скоро 16 година од напада: Идентификован мушкарац који је настрадао 11. септембра
Према званичној теорији припадници Ал Каиде отели су 4 путничка авиона и преусмерили их на циљеве у Сједињеним Државама. Два авиона завршила су у кулама "близнакињама" Светског трговинског центра на Менхетну, један је пао на Пентагон, док је четврти, након сукоба путника са отмичарима, завршио у руралном делу Пенсилваније.
Пропуст домаћих служби или...
Безрезервно поверење у домаће обавештајне службе и одбрамбени систем америчке војске, навели су званичнике Беле куће да у први мах помисле како је у питању авионска несрећа. Међутим само 3 минута касније, стигао је демант у виду другог боинга 767 Јунајтед ерлејнса који је улетео јужну кулу СТЦ.
Да ли је Америка сама крива ЗА НАПАД 11.септембра? Ево шта каже Путин о томе!
Свима је постало јасно да је у току најстрашнији напад на Америку у новијој историји, а док су очи јавности биле упрте на дешавања у Њујорку, на мети исламиста нашао се, ни мање ни више, него Пентагон.
На зграду главног штаба министарства одбране САД исламисти су срушили Боинг 757 Американ ерлајнса а пола сата касније оборен је још један авион који није успео да дође до коначне мете захваљујући интервенцији двојице путника.
Одговорност за нападе пала је на терористичку организацију Ал Каида.
ИСТИНА која ће све променити: ОВО је прави разлог за напад 11. СЕПТЕМБРА
Међутим, супротно пракси свих терористичких оргаизација, њихов тадашњи вођа Осама бин Ладен демантовао је учешће Ал Каиде у овом нападу, што је касније, уз разне реконструкције и снимке напада био главни повод разним теоретичарима завере да развијају теорије како је напад био у ствари "Инсиде јоб", коструисан и спроведен од стране америчких обавештајних и војнобезбедносних служби.
Било како било, ови догађаји су Осаму бин Ладена произвели у најтраженијег човека, а Ал Каиду у најмоћнију терористичку организацију на свету.
У наредним годинама уследила је одмазда Америке и њених савезника према исламском свету.
Теорија коју нико још увек није побио
Једна од теорија завере која, због квалификација њеног теоретичара има посебну тежину, је она коју је изнео бивши амерички пилот и бивши службеник ЦИА Џон Лир (65), једини пилот икада који је добио сертификат Федералне авио-администрације..
Овај пилот, који у својој каријери има више од 19.000 сати лета на више од 160 различитих авиона изнео је тезу да путничким авионима "апсолутно није било могуће" извршити напад на СТЦ.
Син Бин Ладена постаје нови вођа Ал Каиде?! Осветићу се за оно што сте урадили мом оцу!
Лир пре свега каже да главну препреку за такво нешто представља густина ваздуха.
- Због густине ваздуха на 300 метара од земље, авион не може да лети брзином од 870 километара на сат. Такође, у случају удара у зграду, неки делови авиона би се распали приликом судара са челичном конструкцијом - каже Лир и додаје да би неки делови и поред судара остали готово цели.
- Мотори авиона би после судара са конструкцијом, упркос силини ударца, ипак задржали свој основни облик - наводи овај пензионисани пилот.
РАСКОЛ више није опција! На помолу поновно уједињење Исламске државе и Ал Каиде?
Он је оповргао и званичне извештаје према којима су авионима управљали отмичари.
- Неискусни пилоти не могу да управљају таквим типовима авиона. То је једноставно немогуће - тврди Лир.