СУЕЦКА ДРАМА СЕ БЛИЖИ КРАЈУ: Очекује се да брод ускоро заплови - још 300 бродова чека да прође! (ВИДЕО)
Иако јака плима и јак ветар ометају напоре, оса брода је померена за 30 степени.
Око 20.000 тона песка ископано је око Евер Гивена у суботу и брод је почео да вуче 14 тегљача у покушају да га ослободи.
ЈЕРЕВАН УПУТИО ЈАСАН АПЕЛ РУСИМА: Откривено шта за њих представља присуство мировњака у Нагорно-Карабаху
КАДА ЋЕМО КОНАЧНО СКИНУТИ МАСКЕ? Суманута прогноза, трајаће дуже него што смо мислили - маска ће постати свакодневница
ЖУСТРУ СВАЂУ ПРЕКИНУО РАФАЛ: Нападач отворио ватру на улици и ранио седам особа у Филаделфији (ВИДЕО)
Огромни брод-контејнер и даље је био заглављен у Суецком каналу, али су тегљачи успели да га преместе и вода је почела да тече испред брода, извештава BBC. Представници компаније која управља каналом рекли су да је постигнут одређени успех и надају се да би брод могао да исплови до недеље увече.
Брод Евер Гивен насукан је од уторка на једном од најпрометнијих трговачких поморских путева и сада око 300 бродова чека на обе стране канала да прође, док су неки бродови већ одлучили да крену на двонедељно дуже путовање око афричког Рта добре наде.
Око 20.000 тона песка ископано је око Евер Гивена у суботу и брод је почео да вуче 14 тегљача у покушају да га ослободи. Иако јака плима и јак ветар ометају напоре, оса брода је померена за 30 степени.
Генерал Осама Раби, управник Суецког канала, рекао је да је вода почела да тече испод брода. "Очекујемо да би у сваком тренутку брод могао склизнути и померити се са свог положаја", рекао је на конференцији за новинаре, додајући да се нада да неће бити потребно прибегавати другој фази, која одузима много више времена, како би се уклонио део од 18.300 бродских контејнера и тежина брода се смањила.
Према првим извештајима, брод, дуг 400 метара и тежак 200.000 тона, запео је због пешчане олује и јаког ветра који је утицао на видљивост, али Рабие каже да временски услови не могу бити главни разлог бродолома, али да је можда техничка или људска грешка, што ће се утврдити истрагом.
Бродом Евер Гиве управља тајванска компанија Евергрин Марине, а у власништву је јапанског Шоеи Кисен-а. Јукито Хигаки, председник компаније Схоеи Кисен, рекао је у петак да се чини да брод није оштећен.
Око 12 одсто светске трговине пролази каналом од 193 километра који повезује Средоземно и Црвено море и који је најкраћи пут од Азије до Европе. Према Лојдовој листи, блокада канала сваки сат спречава пролаз робе вредне 400 милиона долара.