УРЕЂЕЊЕ ДВЕ ЛОКАЦИЈЕ УЗ РЕКУ: Започела изградња пристана на Бегеју
Изградња пристана на Бегеју, која представља део великог пројекта прекограничне сарадње између Румуније и Србије, почела је уклањањем трске на локацији између моста у Змај Јовиној улици и лучног пешачког моста у насељу Берберско.
Извађени материјал се депонује на касету припремљену на десној обали реке, код Мужљанског моста. На тај начин, паралелно ће се уредити две локације уз реку, јер ће након завршетка радова на изградњи пристана и овај део обале, код Мужљанског моста, бити приступачан и очишћен.
Бегеј на овом месту прави велику окуку и најшири је на читавом току кроз град. Међутим, услед вишедеценијског неодржавања пловног тока и знатног замуљавања, већи део окуке је зарастао у трску и ширина речног тока је, практично, преполовљена.
Уклањање велике површине под трском, све до лучног пешачког моста, прва је фаза реализације овог пројекта и тренутно се изводи с два пловна багера и баржом, која извађени материјал транспортује низводно и одлаже код Мужљанског моста.
Изненађење: Док траје Мундобаскет, погледајте шта је урадио ОВАЈ Звездин кошаркаш у Београду (ФОТО)
ЕСПН УПОЗОРАВА: Ако су нам Турци правили проблеме, шта ће нам урадити Србија! Једног од Орлова су заборавили (ФОТО)
НАЈБОЉИ МОТИВАЦИОНИ ГОВОР НА МУНДОБАСКЕТУ: Ево како изгледа када је тренер пун ИНСПИРАЦИЈЕ! (ВИДЕО)
НИЈЕ ХТЕО ДА ЋУТИ: Вучевића су Милогорци критиковали због дизања три прста, а шта ће му на ово рећи у Црној Гори?
Вредност радова на уређењу Бегеја и изградњи пристана износи 600.000 евра.
У Србији се реализација пројекта односи на ревитализацију канала Бегеј на потезу од границе са Румунијом до хидротехничког објекта у Клеку, у дужини од 32,26 километара.
Пројекат ревитализације канала Бегеј подразумева санацију хидротехничких објеката - преводница (шлајзова) у Клеку и Српском Итебеју и изградњу двонаменске стазе (радно-инспекционе и бициклистичке), од границе са Румунијом до преводнице у Клеку. Такође, обухвата и изградњу марине - пристана у ширем центру Зрењанина, израду техничке документације за потребе измуљења, депоновања и ремедијације седимента на пловном Бегеју, као и набавку пловног багера и пловне косачице за одржавање његове пловности.
ВОЈВОДИНА ИМА ВЕЛИКИ РАЗВОЈНИ ПОТЕНЦИЈАЛ: У припреми је нова индустријска зона
Тунели са обе стране Дунава: Расписан конкурс за НОВИ МОСТ у Новом Саду
Спас за Палићко језеро: Покренут велики пројекат чишћења и изградње канализационе мреже
Радови су започети 2017. године, а завршетак је планиран за 2021. годину.
Координатор реализације овог пројекта, помоћник градоначелника Зрењанина Душко Радишић, каже да је рок за изградњу пристана четири месеца. Његовом изградњом биће омогућен приступ обали туристичким бродићима, чији ће путници моћи да се безбедно искрцају на уређену леву обалу реке и у року од десетак минута стазом прошетају до центра града.
Такође, биће то и полазна тачка за туртистичку пловидбу ка Царској Бари, Клеку или ка ушћу Бегеја у Тису и донеће, свакако, нове могућности за развој наутичког туризма у Зрењанину и средњем Банату.
У склопу активности уређења локације будућег пристана организована је и еколошка акција пресађивања дрвореда, уз бициклистичку стазу саграђену 2016. године између моста у Змај Јовиној и улице Тоше Јовановића. Овим је стрма обала Бегеја на том потезу припремљена за даље радове и прилаз пристану, јер ће се на њој градити бетонски бедем за привезивање чамаца.
БОНУС ВИДЕО: ТАЈНА ПОТОПЉЕНЕ ХИТЛЕРОВЕ ФЛОТЕ: Знате ли да на дну Дунава и дан-данас лежи више од 200 нацистичких бродова? (ВИДЕО)