КО затвара врата кад возач изађе из аутобуса? Има много теорија, а ово је одговор
Мистерија - решена.
Сви који су се више од једног пута возили аутобусом знају да возач на командној табли има три дугмета којима контролише отварање и затварање троја врата. Међутим, шта се дешава када, након радног времена, возач паркира аутобус у гаражу? Да ли врата остају отворена? Наравно да не.
Испоставља се, могућих одговора има више.
Неки модели аутобуса имају врата са возачеве стране, али они су у мањини. Готово сви имају прозор, али није баш вероватно да се "мајстор" пентра кроз њега сваки пут када заврши смену. У чему је онда трик?
Да ли знате зашто седишта у аутобусу увек имају дречаве шаре? Ево одговора
Вероватно сте видели известан број аутобуса, новијих модела, који поред сваких врата за путнике имају округле, црвене прекидаче. Они служе да се врата, у случају незгоде, отворе са спољне стране. Ипак, и ових аутобуса има релативно мало у возном парку ГСП-а.
Други модели, попут Икарбусових, имају "тајну" преграду, заправо минијатурна врата која се закључавају. Налазе се око један метар иза предњих врата за путнике и имају браву коју возач може да откључа и управља вратима са спољне стране.
Да није ове могућности, возач би морао да буде прилично вешт гимнастичар како би успео да притисне дугме са унутрашње стране и онда "излети" напоље пре него што се врата затворе. Срећом па није тако.
Друге, нетачне теорије у вези са овим интересантним питањем следе у наставку:
- Врата остају отворена
- Возач изађе кроз шибер на крову
- Даљински управљач
- Тајна преграда у поду возачеве кабине