ТИТАНИК КАКАВ ДО САДА НИЈЕ ВИЂЕН: Шок снимак открио нове детаље о непотопивом броду
Фасцинантно
Нови и јединствени снимак Титаника открио је сидрени ланац тежак 90 килограма, огромно сидро на левој страни и котао који је пао на морско дно када се брод разбио на два дела и потонуо 3810 метара испод површине северног Атлантика пре више од 110 година.
Снимак, који је забележила компанија за ронилачке излете ОушнГејт експедишнс (ОцеанГате Expeditions), открио је "запањујући ниво детаља" и боја брода које људско око није видело од 12. априла 1912. године.
БРОЈ СТАНА УТИЧЕ НА ВАШ ЖИВОТ: Кућни број разоткрива какве сте среће и колико ћете новца имати
ДРЕВНИ ИНДИЈАНЦИ СУ ГА КОРИСТИЛИ ДА УКЛОНЕ СВЕ ЛОШЕ! Уз помоћ овог ПРЕДМЕТА у спаваћој соби, отерајте НЕСРЕЋУ
СКАНДАЛ НА СВАДБИ У БЕОГРАДУ - Забављали се до јутра, а онда су морале да ПЛАТЕ РАЧУН! Младенци се ПРАВИЛИ ЛУДИ
Тим је снимио чувени брод у највишој резолуцији до сада (око 8.000 пиксела), што им је омогућило да зумирају одређене области без губитка квалитета слике и пружило најјасније слике до сада.
То им је омогућило да виде никада раније виђене детаље, као што је натпис на сидру "Ноа Хинџли и синови" и показало како се олупиња мења у свом воденом гробу.
Ово је друга годишња експедиција ОушнГејта до Титаника. Компанија превози "специјалисте за мисију" и истраживаче до брода уз помоћ њихових "Титана".
Осмодневна експедиција до организована је крајем маја, а за место на Титану, сваки "специјалиста за мисије“ мора да плати 250.000 долара.
Стоктон Раш, председник ОушнГејта рекао је да ће "невероватни детаљи на 8к снимку помоћи нашем тиму научника и поморских археолога да прецизније прате пропадање Титаника док снимамо нове снимке 2023. и касније“.
Цивилни истраживачи, или стручњаци за мисију, започели су своју авантуру једрењем на експедицијском броду од Сент Џонса у Њуфаундленду у Канади до места олупине Титаника, удаљеног 570 миља.
ОушнГејт је затим у њиховој подморници за пет особа, пребацио археологе и оне који су платили карту до окупине. Подморница вози до три стручњака за мисију на сваком зарону које траје осам до 10 сати.
Подморница Титан је опремљена најновијим камерама за снимање слика ултра високе резолуције које ће помоћи у одређивању стопе пропадања олупине и процени морског живота који живи на олупини.
Мисија је заронила дубоко испод северног Атлантика све док светла подморнице нису бљеснула на огромном броду.
Посаду је дочекало "огромно сидро од 15 тона које се још увек налази на палуби олупине и оков који је првобитно био причвршћен за главни јарбол који се сада срушио“, рекао је ронилац ПХ Наргеолет.
"Касније на видео снимку видите три округле структуре дуж унутрашње стране ограде. Ово су троструки каблови који су коришћени за пристајање да би се брод причврстио за док када је Титаник био у луци“, наставио је Наргеолет.
Током путовања, рониоци су уочили труп број један, теретни простор број један и чекрке - металне конструкције које се користе за померање великих тежина помоћу ужади, каблова или ланаца.
Све то је први пут виђено од када је Титаник потонуо на дно океана.
Такође су регистровани драматични докази пропадања у виду шина које су отпале са брода.
Рори Голден, стручњак за Титаник рекао је да "један од најневероватнијих снимака приказује један од једноструких котлова који су пали на дно океана када се Титаник разбио на два дела.
Иако оваква путовања на брод изазивају узбуђење, она су такође изазвала контроверзе: стручњаци верују да су спасилачке мисије и друге експедиције током деценија — укључујући чувени зарон редитеља Џејмса Камерона 2001. — додатно ослабиле интегритет трупа старог брода.
Пристајање на олупину изазвало је значајно оштећење палубе, а једну од већих штета причинила је Камеронова експедиција када се њихова подморница сударила са трупом брода.
Према Националној управи за океане и атмосферу, труп и структура брода ће се вероватно срушити у наредних 40 година.
Титаник, који је назван "непотопиви брод", потонуо је 14. априла 1912. године, на свом првом путовању од Sauthemptona у Енглеској до Њујорка.
Џиновски брод се сударио са сантом леда и на крају је погинуло 1.517 од 2.224 путника и посаде.