Gradonačelnik Siniša Mali predstavio "bgportal" - novi komunalni portal Grada Beograda!
Za bolje funkcionisanje Beograda
Gradonačelnik Siniša Mali danas je u zgradi Skupštine Srbije predstavio medijima portal (www.bgportal.rs) koji će građanima služiti kao sredstvo za informisanje o svim aktivnostima koje postoje u Beogradu.
Kako je rekao, ono što je veoma bitno što sadrži ovaj portal to je tzv. stavka čvorišta koja omogućava dobijanje informacija o gradu, a samo jednim klikom građani ulaze u ulogu inspektora, jer mogu npr. da objave problem i da prate njegovo rešavanje.
Mogućnost dvosmerne komunikacije
- Pokušavamo iz dana u dan da čujemo mišljenja svih građana, koji bi omogućio Beograđanima sve što je neophodno sa saznaju o našem gradu: kada počinju radovi u ulicama, koje stvari se menjaju, šta se dešava, kako bi na jednom mestu imali pregled informacija. Ono što je veoma bitno, to je da ovaj portal daje mogućnost dvosmerne komunikacije - sve što smatramo da je važno građani mogu da predlože i da dobiju odgovor. Počevši od pitanja da li sređivati određene ulice, parkove, rekonstruisati ulice... Kao što su građani imali priliku kroz ankete da iskažu mišljenje koje boje bi voleli da budu autobusi, kako da izgledaju info-table, kako da se zove novi bulevar kod Tošinog bunara - tako će građani moći da učestvuju u pitanjima koje projekte treba pokrenuti. Na jesen počinje kampanja "Beograđani za bolji Beograd" - u kome grad razvija mogućnost da građani predlože projekte , a da Grad u zavisnosti od budžeta obezbedi novac tih projekata. Ako obezbedimo 200 miliona dinara za narednu godinu, mi ćemo predložiti preko novog portala da građani biraju projekte glasanjem. Ako to bude kako treba, ovaj fond ćemo povećavati iz godine u godinu - poručio je gradonačelnik Siniša Mali.
GRADONAČELNIK MALI PORUČIO: Beograd će biti centar i svetske i evropske košarke (FOTO)
Gradonačelnik Siniša Mali je rekao kako "bgportal" ima mogućnost zasnivanja korisničkog profila, pa ne postoji mogućnost zloupotrebe. Korisniku je omogućeno da ostavi komentar od 2.000 karaktera, a sugrađani kreiraju sliku Beograda. Takođe, napomenuo je da je ovaj portal operativan već mesec dana. Na njemu možete birati za koji deo opštine možete dobiti notifikacije.
Mali: "Da donosimo zajedničke odluke za bolju budućnost Beograda"
Cilj ovog portala, bio je između ostalog, da se stvori razgranat niz modula , kao što su kultura, sport, deca, tržište itd, da bi građani Beograda imali kompletnu sliku našeg grada.
-Veoma je važno da se što više građana uključi u ovu aktivnost i da osete ovaj grad svojim. Ovo je prilika da uđemo u informacionu eru, da građani kažu šta imaju u vezi sa Beogradom i njegovim funkcionisanjem. Takođe, veoma je bitno da uz adekvatnu medijsku podršku građani razumeju šta radimo. Građani mogu da se uključe u teme i pobleme tipa nepropisno parkiranje, pukle cevi... pa sve do većih - kao što su rekonstrukcije Bulevara, ulica, parkova, naziva ulica, postavljanja spomenika. Treba da donosimo zajedničke odluke za bolju budućnost našeg grada. - poručio je Mali.
„Beograđani“
Registracijom za demo verziju mobilne aplikacije „Beograđani“, korisnici se automatski prijavljuju za kompletnu verziju aplikacije. Za one koji se registruju već u demo verziji, rezervisana je i „nagrada dobrodošlice“.
Svake nedelje, Grad postavlja pred „Beograđane“ pitanja iz različitih oblasti unapređenja kvaliteta gradskog života, kao što su: uređenje javnih prostora, transport, ekologija, obrazovanje, uvođenje inovativnih servisa, novi kulturni i turistički sadržaji. Izražavajući svoje mišljenje o ovim pitanjima, gradu se pomaže da donese pravu odluku.
„Da li je Beogradu potreban novi fudbalski stadion?“, „Kako urediti obalu duž Bloka 45?“, „Da li izgraditi još jednu garažu u centru grada?“ - samo su neka od pitanja kojima će se baviti Beograđani. Svaki odgovor učestvuje u građenju digitalnog referenduma o strategiji razvoja grada, aktivne „Beograđane“ čekaju i različite nagrade. Svaki put kad se iznese mišljenje na neko od pitanja koje nudi aplikacija, dobijaju se poeni, koji se opet, kasnije koriste u korišćenju gradskih servisa, obezbeđuju ulaznice za različite sportske i kulturne sadržaje.
Efikasnost aplikacije
Prilikom posete građevinskom kompleksu Beograd na vodi, Siniša Mali je rekao kako je uvideo jednu udarnu rupu ispod Brankovog mosta, nakon čega je isprobao aplikaciju Beokom.
- Prijavio sam problem putem aplikacije, a već posle 48h ceo problem je saniran - potvrdio je gradonačelnik Beograda.
„Beokom“
Aplikacija Beokom služi da korisnike informiše o vestima, aktuelnostima i komunalnim problemima koji se dešavaju u Beogradu.
Putem ove aplikacije korisnici mogu da učestvuju u anketama, imaju mogućnost da prijave problem, ali i da iniciraju donošenje odluka.
Prijavom na aplikaciju korisnici su saglasni da se njihovi podaci mogu dalje koristiti u cilju komplementiranja informacija i dodatnih obaveštenja koje bi operater mogao da traži isključivo u svrhu informisanja prijave kod gradskih službi koje su nadležne za rešavanje problema i u cilju informisanja o potencijalnim benefitima i nagradama koje dobijaju.
Korišćenjem obe aplikacije korisnici se uključuju u benefit program koji će aktivnim korisnicima aplikacija omogućiti dobijanje materijalnih nagrada.