OMILJENI TVITER NALOG BEOGRAĐANA "PRIJAVI PROBLEM" UGAŠEN JE JUČE: Gradonačelnik Šapić otkriva o čemu se radi
Prema rečima Šapića, prethodni sistem "Prijavi problem" nije davao rezultate i građani su bili nezadovoljni.
Od juče, baš u danu kada je aktiviran i javnosti predstavljen novi Servisni centar 11-0-11, omiljeni tivter nalog "Prijavi problem", kao i internet stranica Beokom serivsa, ugašeni su. Veliki broj Beograđana negodovao je zbog ovoga, jer je to bilo mesto gde su prijavljivali najrazličitije gradske probleme. O čemu se radi, da li će ubuduće samo putem telefona moći da se prijavi komunalni problem u Gradu ili postoje i druge ideje, pitali smo Aleksandra Šapića, gradonačelnika Beograda.
PUNE RUKE POSLA ZA HITNU POMOĆ: U udesu u Bulevaru Patrijarha Pavla povređen muškarac
PROGLAŠENI OPŠTINSKI POBEDNICI ”PAŽLJIVKOVE SMOTRE”
ŠAPIĆ: Servisni centar 11-0-11 istorijski za komunikaciju s građanima
On nam je odmah razrešio dilemu - sve će biti moguće i preko društvenih mreža, ali pod malo drugačijim uslovima nego do sada.
- Grad Beograd će u okviru Servisnog centra 11-0-11 otvoriti tviter nalog, građani će moći da prijave problem preko društvenih mreža, planirana je i aplikacija, ali će svako ko ukazuje na problem morati da se prethodno i registruje, da ostavi svoje podatke - kaže za "Blic" prvi čovek Beograda.
Kako dalje dodaje, verifikacija je sada neophodna jer, "ukoliko neko pošalje lažno obaveštenje, ugrožava sve, šire se lažne informacije, a onda taj mora i da odgovara".
- Na primer, neko pošalje staru fotografiju nagomilanog smeća od pre četiri godine, ekipa Gradske čistoće izađe na teren, a ispostavi se da je prijava lažna. Neko prijavi da je pukla cev, ekipa Vodovoda i kanalizacije reaguje, izađe na lice mesta, a ispostavi se da se neko "samo šalio". Svaki izlazak ekipe na teren košta i sredstva ne mogu da se troše zato što se neko "šalio" - isitče Šapić.
Nema više "prosledićemo nadležnima" pa se ništa ne desi
Prema njegovim rečima, prethodni sistem "Prijavi problem" nije davao rezultate i građani su bili nezadovoljni.
- Jer, oni pošalju sliku, prijave problem i dobiju automatski odgovor "Hvala, prosledićemo nadležnima" i tu sve staje. Nakon toga, uglavnom se ništa ne dogodi ili veoma retko, ali je "odgovor" da je prosleđeno stigao i time se skinula sva odgovornost sa tog servisa. Novi sistem je potpuno drugačiji, on preuzima odgovornost, ali je i očekuje od onih koji prijavljuju, jer u suprotnom trpe svi Beograđani - kaže Šapić.
On još ističe i da će Grad na sve da reaguje, "ali baš zato moramo da se zaštitimo da nema zloupotrebe".
- Želimo da rešavamo probleme, da budemo efikasni, a za to je potreban dobar sistem. I za ovo nam je potrebno određeno vreme, jer želimo da sve što radimo bude istinito i efikasno, a ne lažno radi slikanja i ispunjavanja forme. Zato u ovom trenutku baš da ne bi novi sistem bio zloupotrebljen, je nemoguće preko društvenih mreža prijaviti problem, a vrlo brzo će i to biti moguće. Do tada postoji put – pozivanjem broja 11-0-11 preko novootvorenog Servisnog centra Grada Beograda - zaključio je gradonačelnik.
Podsetimo, juče je otvoren novi Servisni centar 11-0-11 koji će primati pozive građana non-stop, 24/7, a nadležni imaju rok od 72 sata da odgovore onome ko im se obratio.
Rok za odgovor 72 sata
Šapić je juče pojasnio da odgovor u tom roku mora da stigne, ali da neće svaki problem za to vreme biti i rešen.
- Rok za dobijanje odgovora na pitanje koje ste postavili biće 72 sata, ali ne i za rešenje, jer postoje stvari koje ne mogu da se reše za tako kratak rok. Sama činjenica da će građani dobiti povratnu informaciju jeste nešto što ovaj sistem nikada do sada nije prepoznavao. Kvalitet usluge se neće poboljšati odmah, trebaće nam vremena, ali je činjenica da od sada više nema drugih brojeva već samo jedan 11-0-11. Siguran sam da svi budući gradonačelnici neće ovo ukinuti i da se neće vratiti na nešto što je bilo pre ovoga - rekao je prvi čovek prestonice.
U ovaj sistem uključene su sledeće službe: Info-službe Komunalne milicije i inspekcije, "Infostan tehnologija", "Gradskog stambenog", "Parking servisa", "Javnog osvetljenja", javnog prevoza, "Beogradskog vodovoda i kanalizacije", "Beogradskih elektrana", "Gradske čistoće", "Zelenila - Beograd", "Beograd-puta".
U sistem će se, kako je Šapić juče najavio, uključiti još neke gradske službe koje do sada nisu imale kontakt centre, kao što su "Beogradske pijace" ili "Veterina Beograd". Namera je da se do kraja godine implementiraju sve ustanove u gradu, među kojima su i ustanove kulture i sportski centri.