TRAMVAJI I STARIM MOSTOM: Da li će se zbog nove ideje vlasti u Beogradu buniti pešaci i biciklisti?
Ako projekat pokaže da stubovi mosta mogu da izdrže, posle proširenja, bio bi pušten šinski saobraćaj
Stari železnički most u Beogradu, zatvoren još pre 40 godina, odavno zaboravljen i oronuo, mogao bi da "oživi". Iako je bilo predviđeno da konstrukcija između Mosta na Adi i "Gazele" postane pešačko-biciklistički koridor, gradske vlasti sada imaju novu ideju. Kako zamenik gradonačelnika Goran Vesić kaže, žele da ga prošire i da preko njega puste tramvajski saobraćaj.
Glumci i Mozzart prikupili 3.525.000 dinara za pomoć UDUS-u - pogledajte prvu zoom predstavu u Evropi!
"DUŽE RADNO VREME ČIM KRENE MASOVNA IMUNIZACIJA" Vesić: Treba da se borimo za svako radno mesto u Beogradu
Ponovo ostavlja bez daha ceo svet: Najlepše okićena kuća u Beogradu zasijala u znak nekih lepših i boljih dana (FOTO)
U toku je izrada studije Građevinskog fakulteta u cilju ispitivanja Starog železničkog mosta, koji je zatvoren pre četiri decenije.
- Ako projekat pokaže da stubovi mosta mogu da izdrže, mi bismo ga malo proširili i pustili tramvaje preko njega. Prema proračunima, trebalo bi da se proširi za metar s obe strane. Ideja je da se onda tramvajski saobraćaj sa Novog Beograda uključuje kod Sajma. A na Novom Beogradu bismo morali da napravimo vezu mosta sa Ulicom Vladimira Popovića.
Iskoristili bismo taj most za tramvajski saobraćaj, koji bi nam ujedno značio kao tramvajska veza dok se bude gradio novi savski most - otkriva zamenik gradonačelnika.
Dva puta bio rušen
Most je rušen dva puta. Tokom juna 1914. četnici Jovana Stojkovića Babunskog survali su ga u reku u trenutku kada je ispod plovio brod "Alkotmanj" prepun austrougarskih vojnika. U mutnoj Savi, ponovo se našao u noći 11. aprila 1941. godine. Naša vojska rešila je da sruši sve prestoničke mostove, u nadi da će sprečiti nadiranje nacista. Inženjerci u mrkloj noći nisu videli da Savom plovi naš brod "Tanasko Rajić" koji se povlačio prema Ostružnici. Na njega su se, prethodno ukrcale posade s potopljenih monitora "Morava", "Sava" i "Vardar". Stradalo je 95 ljudi.
Stari železnički most na Savi godinama je u veoma lošem stanju. Pre tri godine pričalo se da će najkasnije do 2021. biti pretvoren u pešačko-biciklističku saobraćajnicu. Njegova nova namena predviđena je bila Izmenama i dopunama regionalnog prostornog plana administrativnog područja grada Beograda koji se nalazio na javnom uvidu tokom oktobra 2017. godine.
Ovaj most sagrađen je 1884. godine, kao prvi "čvrst" most kojim je Srbija zakoračila u Evropu.