TRAGEDIJA U HRVATSKOJ JE MOGLA BITI SPREČENA?! Isplivale šokantne informacije o sudaru vozova (FOTO)
Petar Glavaš, direktor Ena transporta, kompanije u čijem je vlasništvu bio teretni voz koji je učestvovao u sudaru kod Novske, rekao je u ponedeljak da je njihov dispečer nazvao HŽ nekoliko minuta nakon što je saznao da je mašinovođa zaustavio voz.
Nakon zaustavljanja voza zbog pada brzine i sumnje u ispravnost vagona, mašinovođa prevoznika Ena Transport je u roku od pet minuta pozvao dispečera tog preduzeća da ga obavesti o mogućem kvaru, rekao je član odbora i direktora Ena Transport Petar Glavaš na konferenciji za novinare
Tri osobe su poginule, a 11 je povređeno u sudaru putničkog i teretnog voza koji se dogodio u petak kasno uveče kod Novske.
STRESEMBAR - vreme stresa ili vreme za resetovanje?
KRVAVA SVAĐA NA RADNOM MESTU: Kolegu ubo u vrat, pa skočio sa zgrade i POGINUO
CRNA GORA NA NOGAMA! Primećena retka vrsta ajkule u moru - oglasili se stručnjaci (FOTO)
O tome šta su kobne večeri uradili mašinovođa i otpravnik pričao je direktor Enna transporta
- Naš dispečer je, nakon razgovora sa mašinovođom, prvo pozvao saobraćajca u Okućanima, ali se on nije javio, a zatim je pozvao regionalnog dispečera u Vinkovcima, koji je primio na znanje informaciju da je voz tu stao - istakao je Glavaš.
On je rekao da na ovaj način želi da opovrgne sve netačne tvrdnje koje je mogao da čuje u poslednja dva dana, tvrdnje za koje smatra da obmanjuju javnost i da mogu uticati na istragu.
Prema važećim pravilima železničkog saobraćaja, dodaje Glavaš, mašinovođa mora da pozove otpravnika ili saobraćajca u roku od 15 minuta ako je zaustavio voz zbog sumnje u kvar vozila ili drugih saobraćajnih razloga.
- Vozač ima pravo da prvo sam pokuša da otkloni kvar, ali je naš vozač poslao obaveštenje svom dispečeru u mnogo kraćem roku. Dispečer našeg preduzeća nazvao je dispečera u HŽ Infrastrukturi nekoliko minuta nakon poziva mašinovođe - napomenuo je direktor.
On, radi istrage, nije želeo da otkrije tačna vremena poziva.
Glavaš dodaje da mašinovođe Enna Transport stariji od 50 godina svake godine prolaze lekarski pregled, a mlađi od 50 godina.
Pored toga, mašinovođa koji je u petak upravljao vozom imao je sve važeće dozvole za taj posao izdate od Agencije za bezbednost železničkog saobraćaja.
- Želimo još jednom da skrenemo pažnju da je postupak sa naše strane sproveden po propisanoj proceduri i pravilima koja regulišu bezbednost saobraćaja - naveo je Glavaš.