U BOSNI OTVOREN DEO AUTOPUTA KOJI NE VUDI NIKUD: Drugi deo nema upotrebnu dozvolu
BiH otvorila deonicu autoputa koja nema upotrebnu dozvolu, a neke deonice ne vode nikud
Novoizgrađena deonica autoputa kroz Bosnu i Hercegovinu na delu koridora Vc između Budimpešte i Ploča zatvorena je u ponedeljak samo desetak dana nakon što je puštena u saobraćaj, zbog problema s upotrebnom dozvolom.
Prelazak na online trgovinu – jedina nada za vašu firmu?
LAVROV SLEDEĆE NEDELJE U SARAJEVU! Ruski šef diplomatije stiže 14. decembra
SLOVENIJA POTOPLJENA! Izlile se reke, poplavljene stambene zgrade (FOTO/VIDEO)
Ispostavilo se kako nadležna firma za novu deonicu autoputa nije nabavila upotrebnu dozvolu pa je njeno korišćenje predstavljalo rizik za sve one koji su se odvažili provozati tim pravcem.
- Izdali smo rešenje o zabrani upotrebe objekta jer je to za nas još uvek objekat u izgradnji i takav će biti dok ne dobiju dozvole - kazao je lokalnim medijima Ejub Salkić, glavni građevinski inspektor Federacije BiH.
Sporni objekat je deonica autoputa na pravcu od Sarajeva ka severu BiH i nastavak je ranije izgrađene autoputa od glavnog grada BiH do Zenice. Novih 11 kilometara autoputa zapravo je zenička zaobilaznica i olakšava prolaz pravcem koji je često bio zagušen jer prolazi kroz kotlinu reke Bosne, opterećenu gustim saobraćajem magistralnim putem, koja je sada najvažnija veza centralnih i severnih delova BiH.
Gradnja tih 11 kilometara trajala je punih sedam godina, a iz Autocesta Federacije BiH to su objašnjavali složenom konfiguracijom tla te nepredvidivim izazovima poput klizišta i podzemnih voda.
Novoizgrađena deonica trebalo je svečano biti puštena u promet 25. novembra, na Dan državnosti BiH, ali prvi automobili prošli su tek pet dana kasnije, a razlog je bio u tome što firma Autoceste nije mogla na vreme doneti odluku o tome kolika će biti cena putarine.
Autoput na koridoru Vc trebao bi kroz BiH prolaziti u dužini od 330 kilometara. Za proteklih dvadesetak godina, koliko se gradi, dovršeno je tek oko 150 kilometara, a neke deonice potpuno su beskorisne, kao ona u Posavini koja vodi do mesta Svilaj jer tamo još nema novog mosta preko Save. Isto važi i za onu koja se upravo dovršava u Hercegovini između Bune i Počitelja jer tamo takođe nema niti će pre 2022. biti mosta preko Neretve.