OD KLJUČNOG ZNAČAJA
NAJVAŽNIJI PERIOD - Nestala Danka Ilić ima dve godine, a evo kako teče razvoj deteta u ovom periodu
Već sedmi dan nema vesti o dvogodišnjoj devojčici, kobnog 26. mart ujedinila je ne samo meštane Banjskog polja, već i celu Srbiju, kada su svi neumorno delili Dankinu fotografiju u nadi da je neko video.
Majka, otac, ujak i drugi članovi porodice nestale Danke Ilić (2) za kojom policija traga već sedmi dan, i danas su bili u policiji kako bi odgovarali na pitanja za slučaj da imaju informacije koje bi mogle da pomognu tokom istrage.
Svi su zabrinuti za malu Danku, situacija je neizvesna. Ostaje i pitanje kako će cela ova situacija uticati na devojčicu?
Prema pisanju Beogradskog psihološkog centra, period od 2 do 3 godine je ključan za emocionalni razvoj deteta.
U svakom slučaju prenosimo vam nekoliko aspekata mentalnog razvoja deteta ovog uzrasta.
Osećanja
Ovo je jedan od najvažnijih perioda za emocionalni razvoj u životu deteta.
Dete doživljava mnogo različitih emocija i uči o osećanjima drugih. Napadi besa su normalni zato što deca često ne znaju kako da rečima opišu „velike“ emocije kao što su frustracija, ljutnja, sramota, krivica i stid.
Vaše dete počinje da razume kako njegovo ponašanje utiče na vas i obratno. Neće više snažno osećati uznemirenost zbog razdvajanja i možda se uopšte neće uzbuditi ako ga ostavite.
Govor
Sa dve godine dete će izgovarati rečenice od dve-tri reči i govoriće „ja“ i „ti“. Učiće i koristiti mnogo reči i biće vam lakše da razumete šta priča.
Sa tri godine koristiće rečenice sa tri do pet reči, pa i više. Naučiće kako da sačeka svoj red tokom razgovora i možda će moći da vodi kraće razgovore sa vama.
Dete počinje da uči kako da priča o stvarima koje su mu se desile tokom dana. Uz vašu pomoć moći će da ispriča jednostavnu priču. Na primer: „Ja odem u radnju“. „I šta si radio u radnji?“ „Kupio mleko“. Do treće godine će moći da ispriča jednostavnu izmišljenu priču baziranu na sopstvenom iskustvu, ali će ona najverovatnije biti kratka.
U ovom uzrastu dete će pričati i o ljudima i o stvarima koje nisu u njegovoj blizini – na primer: „Baka u radnji“, ili: „Moja lopta napolju“.
Razmišljanje
Sve što je dete do sada naučilo razvijalo je njegovu sposobnost razmišljanja.
Dete počinje da razume koncept vremena i suprotnosti – na primer: veliko/malo i dan/noć. Zna čemu služi koji deo tela, razvrstava predmete, uklapa oblike i boje. Počinje da pamti kako neki predmeti izgledaju – na primer, jabuke su crvene i okrugle.
Dete rešava probleme isprobavanjem različitih stvari.
Svakodnevne veštine
U ovom uzrastu dete želi da što više stvari radi samo.
Na primer, dete verovatno može samo da opere ruke, čak i da se sapunja kad ga kupate pred spavanje. Može samo da jede i da se oblači, mada mu verovatno lakše ide skidanje nego oblačenje odeće. Dete još uvek uči, tako da mu treba roditeljska pomoć.