VESTI IZ VELIKE BRITANIJE: Lotus Emira s četvorocilindarskim motorom konačno doživljava svetsku premijeru (FOTO+VIDEO)
Dugo najavljivani projekat konačno izlazi na svetlost dana.
Lotus je oficijalno najavio premijeru Emire s četvorocilindarskim motorom, koja će biti obavljena na Festivalu brzine u Gudvudu, čije se kapije otvaraju sledeće nedelje (od 13. do 16. jula). Ulazna verzija serije koja je debitovala nešto pre malo više od dve godine, trebalo je da pristigne krajem 2022. godine, ali je kompanija odložila lansiranje za ovu godinu.
FISKER NAJAVLJUJE NOVI MODEL: Premijera će biti održana ove godine (VIDEO)
MELEM ZA OČI: Manhart pripremio savršeni protivotrov BLACK SERIES modelima
Mada Lotus nije precizirao o kakvim se specifikacijama radi u najnovijem pres materijalu, ono što znamo je da je za pogon zadužen četvorocilindarski motor izvorno iz AMG-a, tačnije iz A35 "hot heča", za čije potrebe isporučuje 306 ks i 400 Nm. Lotusovi inženjeri su se malo poigrali s unutrašnjim komponentama mašine, tako da su iz nje izvukli ukupno 365 konja i 430 Nm.
Dakle, izlazna snaga je tek nešto manja od one koju obezbeđuje Toyotin 3,5-litarski V6, koji isporučuje 406 ks, ali je maksimalni obrtni moment viši za 10 Nm. Radoznalci se verovatno pitaju koliko je brza "ulazna" Emira. Iz stanja mirovanja do 100 km/h ubrzava za oko 4,5 sekundi, a može da "pojuri" do maksimalnih 290 km/h.
S nazivom koji znači "vođa", Lotus Emiru krasi karoserija od fiberglasa, zaobljenih linija, s enterijerom koji gravitira oko vozača. Treba naglasiti da je kabinski prostor unapređen u kvalitativnom smislu u odnosu na Evoru. Tu su elektropodesiva sedišta, ekran info-zabavnog sistema osetljiv na dodir od 10,25 inča s mogućnošću integracije pametnog mobilnog telefona, senzori za kišu, elektropomični bočni retrovizori s funkcijom preklapanja, parking senzori napred i pozadi, uz nekoliko bezbednosnih sistema uključujući upozorenje na izlazak iz vozne trake itd.
Pored Emire s četvorocilindarskim motorom, Lotus je za Gudvud pripremio još neke modele. Centralno mesto na štandu bi trebalo da zauzme Eletre baterijsko električni krosover, čije će isporuke kupcima startovati uskoro u Evropi. Emira V6 će takođe biti izložena, a oba modela će se okušati na čuvenoj Hill Climb brdsko-brzinskoj ruti. Bivši F1 šampion, Dženson Baton, naći će se za volanom Evije, a paradom Lotusovih modela će biti proslavljena 75. godišnjica događaja.