APSOLUTNI LIDER: Ovo je NAJVREDNIJA marka automobila na svetu i to zahvaljujući OVOME! (FOTO)
Totalna dominacija.
Uprkos velikim problemima sa povlačenjem vozila, Tojota je uspela da obrani titulu najvrednije svetske automobilske marke, zadržavši BMW i Mercedes iza sebe.
Tojotina vrednost je pala za 3% na 28,7 milijardi dolara jer je povećana prodaja neutralisana nepovoljnim kursom, kao i povećanim investicijama i troškovima radne snage.
KO ĆE VIŠE U FIĆU: Šokiraćete se kad vidite KOLIKO je ljudi uspelo da se UGURA u legendarni auto!
- Tojota se smatra izuzetno pouzdanom i kvalitetnom markom. Čak i kada je prolazila kroz velike probleme sa povlačenjem vozila, vlasnici automobila ovog proizvođača su obično govorili "čemu čitava gužva, moj automobil je sasvim dobro". Tojota isporučuje vrhunske proizvode već godinama - rekao je Piter Volš, direktor Global BrandZa.
Japanska marka je vodeća po vrednosti 10 godina od poslednjih 12.
BMW je ostao na drugom mestu uprkos padu vrednosti marke od 8% na 24,6 milijardi dolara. Za negativan bilans su krivi pre svega investicioni troškovi u nove tehnologije i usporena prodaja u SAD. Uprkos tome, nemački proizvođač je nastavio da dobija kupce u dve ključne oblasti.
RUSI PLANIRAJU REVOLUCIJU: Spremaju LETEĆU Ladu, evo KADA se očekuje (VIDEO)
- BMW pravi ozbiljan novac iz svoje pozicije lidera u luksuznoj niši. To mu uspeva iz različitih razloga. Jedan je konzistentnost u isporučivanju izvanrednih voznih osobina a drugi je inovativnost - konstatovao je Volš.
Vrednost Mercedesa je porasla za 4% na 23,5 milijarde dolara, što je proizvođaču iz Štutgarta obezbedilo zadržavanje trećeg mesta. Rekordne brojke kada su u pitanju prodaja, prihodi i neto profit u 2016. godini, odigrale su ključnu ulogu u povećanju vrednosti brenda, baš kao i restruktuiranje kompanijske dilerske mreže.
MA NAJBOLJE JE 4. MESTO: Objavljena lista najprodavanijih automobila 2017. godine u Britaniji
U međuvremenu, najviše je napredovao Tesla, koji je popravio plasman za dve pozicije zahvaljujući povećanju vrednosti brenda od 32% na 5,9 milijardi dolara. Američka kompanija je u borbi za 8. mesto pretekla Land Rover i Porše.
- Teslina priča je interesantna jer u ponudi nema samo automobile. Ova kompanija je vesnik budućnosti. Vlada percepcija da nudi fantastičan doživljaj marke, čak i među onima koji nisu vlasnici. Jedini brendovi za koje sam video da su ostvarili ovu vrstu oduševljenja pre nego što su izašli na masovno tržište su Apple i Fejsbuk - rekao je Volš.
Land Rover je pao na deveto mesto uprkos porastu vrednosti marke od 17% na 5,5 milijardi dolara.
- Land Rover se odlično kotira na svim svojim važnim tržištima zbog povećane potražnje za SUV vozilima. Oni su to iskoristili - osvrnuo se Volš.
Ukupna vrednost prvih 10 automobilskih marki je pala na 139,2 milijarde dolara (139,9 milijardi bilo u 2016.). Razlog leži u činjenici što proizvođači automobila investiraju ogromne svote u razvoj budućih solucija vezanih za nove forme vlasništva i digitalnu konektivnost.
- Prvih 10 automobilskih marki su 6 odsto manje vredne nego pre 12 godina, kada smo započeli studiju, međutim, one imaju investicije u tehnologiju veće za 100 do 200%. Marke koje se najbolje kotiraju su one koje su se prilagodile svojim kupcima - rekao je Volš.
TAKO SE TO RADI: Bodibilderi odlučili da se OBRAČUNAJU sa bahatim vozačima (VIDEO)
Kompletna lista 10 najvrednijih automobilskih marki izgleda ovako:
- Tojota 28,7 milijardi dolara
- BMW 24,6 milijardi dolara
- Mercedes 23,5 milijardi dolara
- Ford 13,1 milijarda dolara
- Honda 12,2 milijarde dolara
- Nisan 11,3 milijarde dolara
- Audi 9,4 milijarde dolara
- Tesla 5,9 milijardi dolara
- Land Rover 5,5 milijardi dolara
- Porše 5,1 milijarda dolara