JEDNA OD NAJSTRESNIJIH SITUACIJA ZA SVE VOZAČE: Šta uraditi kad automobil NEĆE da UPALI?
Uzroci i moguća rešenja.
Sigurno vam se nekada dogodilo da ustanete ujutru, spremite se da krenete na posao, uđete u auto, sednete za volan, probate da ga startujete, a on – ćuti. Ili možda malo vergla, ali da upali – nema šanse. Naizgled je sve u redu, dan je divan, sučan, savršen za vožnju, ali auto ne daje znake života. Pa šta mu je sad?!
PA DA LI JE OVO NORMALNO? Vozač Honde je želeo da skrati put preko sveže postavljenog asfalta (VIDEO)
OSTAO JE POTPUNO ŠOKIRAN: Vozač je dobio kaznu na legalnom parkingu, evo i zašto
DELO "PROFESIONALCA": Pogledajte kako se PARKIRAO vozač Mazde - neverovatan scenario (VIDEO)
Tokom godina automobili su postali mnogo pouzdaniji i sigurniji. Ali s obzirom na to da se svaki automobil sastoji od ogromnog broja delova, čak i najpouzdanija vozila nas mogu iznenaditi. Zato je itekako važno da vodite računa o svim delovima autobila i dok vozite, kako vas ne bi iznenadile neke neprijatne situacije.
Ukoliko vaš auto neće da upali, važno je obratiti pažnju šta se dešava onog trenutka kada okrenete ključ. Zvuk koji motor napravi kada okrenete ključ može biti glavni pokazatelj šta je posredi i šta je glavni krivac. Ukoliko automobil uopšte ne reaguje tj. motor se ne vrti kada se startuje to onda i nije toliko loše kao što na prvi pogled izgleda. Dosta bolja situacija za sve vozače koji imaju problem sa startovanjem vozila jeste da kada okrenete ključ auto ne vergla uopšte, nego kad auto vergla, a nece da upali.
Razlozi za problem sa paljenjem mogu biti mnogobrojni, a važno je znati da su svi oni rešivi i ne moraju biti ni malo skupi, čak ih možete rešiti i u svom dvorištu. Za početak, uverite se da volan nije zaključan. Prazan rezervoar je još jedan jednostavan razlog, koji je vrlo moguć, naročito ako vam merač ne radi najbolje. Tako može da vam se desi da potrošite gorivo do poslednje kapi, da se praktično na isparenjima dovezete do kuće, i sutradan – neće da upali.
Ali ako auto i dalje neće da upali, možda je u pitanju jedan od ovih 7 razloga:
-
Mrtav akumulator - Prazan akumulator je najčešći razlog zašto se automobil ne pokreće. Ako imate tester akumulatora, proverite u kakvom je stanju. Ako ga nemate, zamolite nekoga od komšija ili prijatelja da vam pomogne da upalite uz pomoć kablova ili bustera za paljenje.
-
Korozija akumulatora - Ono što se često dešava je korozija akumulatora, koja može da izazove probleme. Proverite i očistite kleme, da biste bili sigurni da postoji čista veza, a onda pokušajte ponovo da upalite auto. Ako vidite koroziju koju ne možete da uklonite najjednostavnijim čišćenjem, pitajte u nekoj prodavnici auto delova. Zaposleni će vas uputiti šta da kupite i probate ponovo.
-
Loš starter motora - Starter motora je odgovoran za fizičko okretanje i pokretanje motora. Ako je ovo problem, tu nema neke velike mudrosti, moraćete da ga zamenite.
-
Loš zupčasti kaiš - Zupčasti kaiš obezbeđuje da se ventili motora otvaraju i zatvaraju u odgovarajućem intervalu, tako da se ventili i klipovi nikada ne dodiruju. Ovaj kaiš je najvažnija stavka za održavanje u vašem motoru. Neispravan zupčasti kaiš može prouzrokovati katastrofalna oštećenja koja ponekad zahtevaju i potpunu zamenu motora. Proizvođači automobila u uputstvima uvek navode kada treba promeniti zupčasti kaiš. Ovo se obično zasniva na kilometraži; a generalno, treba ga zameniti na svakih 100.000 kilometara ili na pet godina, šta god da od ta dva, dođe prvo.
-
Napukla ili slomljena razvodna kapa - Razvodna kapa usmerava napon od namotaja za paljenje motora, do svećica. Ako vlaga uđe ispod poklopca, to može uzrokovati probleme na vašem automobilu. Obrišite je čistom, suvom krpom pre nego što je vratite na mesto. Obavezno je zamenite, ako je oštećena.
-
Loš kalem za paljenje - Zavojnica za paljenje pretvara napon akumulatora u električnu iskru. Oštećen kalem za paljenje znači da nema dovoljno "soka" za to. Trebaće vam multimetar (alatka za merenje električne struje, napona i otpora), da biste testirali jačinu struje koja prolazi kroz kalem.
-
Začepljen filter za gorivo - Začepljen filter za gorivo sprečava da dovoljno goriva stigne do motora. Sve što ovde možete da učinite je da ga zamenite novim. A ako i dalje ne možete sami da rešite problem, ili se ne osećate prijatno da sami "ronite" ispod haube, pozovite svog automehaničara da dođe i pogleda o čemu se radi. Ako je kvar manji, možda će moći da ga reši na licu mesta, ali ako je u pitanju nešto ozbiljnije, moraće da ga odšlepuje do servisa.
Održavanje automobila nikada nije bilo lako. Kroz istoriju automobilizma, rentiranje je dugo imalo primat u odnosu na kupovinu automobila. Upravo zbog toga, što se posedovanje automobila oduvek smatralo luksuzom. Danas automobila ima mnogo više, ali kako se propisi vezani za njihovu tehničku ispravnost stalno menjaju, često možete čuti od vlasnika da ozbiljno razmišljaju o tome da se odreknu ličnog, pa voze iznajmljeni automobil.