Želite nov auto bez ekrana? Sve ih je manje u ponudi, a ovo su neki od njih
Iako digitalni displeji danas dominiraju auto-industrijom, situacija će se verovatno promeniti u budućnosti.
Sve je više automobila sa digitalnim kokpitima, a oni sa klasičnom instrument tablom već su postali retkost.
Ponuda je sužena, posebno kada je reč o centralnim infotejnment ekranima. U slučaju jeftinijih verzija, dobićete barem minijaturni monohromatski ekran pored info ekrana koji se nudi na instrument tabli i koji se odnosi na putni računar.
BAHATOST: Vozač napravio 12 teških prekršaja za 30 minuta (VIDEO)
RODITELJI, OBRATITE PAŽNJU: Evo čemu služi rupa za zadnjim vratima automobila
BIZARAN SAVET: Policija se obratila građanima koji su na meti lopova
Međutim, postoje i jeftinije verzije kod kojih se na mestu ekrana nalazi - plastični poklopac. Ovde prednjače dostavna vozila poput starog Citroena Berlingo, piše Index.
Reč je uglavnom o zaista starim modelima, dostupnim na nekim tržištima. U domenu klasičnih putničkih automobila, jedan od najstarijih modela je aktuelni Fiat Panda, čija najjeftinija opcija na pojedinim tržištima nema centralni ekran.
Ono što bi neke moglo da iznenadi, međutim, je odluka proizvođača Dacia da ponudi Sandero bez centralnog ekrana. Umesto toga, na raspolaganju je mogućnost povezivanja mobilnog uređaja preko sistema za kontrolu medija, a isto će ponuditi i na novom Dusteru. Ovo su retki primeri automobila na tržištu bez centralnog ekrana.
Kao kuriozitet, treba spomenuti i jedan električni automobil. To je novi Citroen e-C3. Električni novitet igra na kartu cene, a to znači uštedu na svakom koraku.
Ovde zaista nema centralnog ekrana, ali imate "head-up" displej. Cena je oko 26.000 evra, dok će centralni ekran biti standardni na verziji koja startuje od 29.500 evra.
Povratak dugmića
Na kraju treba podsetiti da prevelika digitalizacija ne znači napredak. Tako je praksa pokazala da fizički tasteri imaju svoje prednosti u odnosu na ekrane osetljive na dodir, posebno kada je u pitanju ergonomija i bezbednost.
Zbog toga je reagovao i EuroNCAP i od 2026. godine zahteva posebne tastere ili prečice za određene funkcije.
Dobar primer je Volkswagen, koji je nakon povratnih informacija sa tržišta odlučio da vrati pojedine fizičke komande na osveženom Golfu.
Izvor: Srbija Danas/B92