Automobili u Srbiji SVE ČEŠĆE SE KVARE, tvrde i vozači i serviseri! Ovo je UZROK!
Da li će država reagovati?
Zbog lošeg kvaliteta tečnog naftnog gasa (TNG) u Srbiji su sve češći kvarovi na automobilima, tvrdi nekoliko servisera iz raznih krajeva zemlje, piše "Blic". Oni su se, navodno, redakciji javili nezavisno jedni od drugih i otkrili da se uređaji za ovaj energent sve češće ne mogu popraviti, pa vozači ugrađuju nove.
Oni, kao i mnogi vozači koji se u poslednje vreme učestalo žale, smatraju da kvalitet TNG ne odgovara propisanim standardima i traže od države da objasni da li postojeći sistem markiranja i kontrola koje sprovodi konzorcijum tri privatne kompanije garantuje da se na srpskim pumpama prodaje ovaj energent iz legalnih tokova. Po njihovom mišljenju, postoji razlog za sumnju da nije tako, jer je simptomatično da se i novi uređaji na automobilima moraju zameniti već nakon 1.000 ili 2.000 pređenih kilometara. Na njima se naime nalepi prljavština slična katranu koja ne može da se očisti.
Ovo je NAJJEFTINIJI AUTO na BG Sajmu automobila! Cena fina, vozilo PRAKTIČNO I KOMFORNO! (FOTO)
Jovan Milanović, jedan od servisera, kaže da su razmere ovih kvarova na TNG uređajima takve da nadležni organi moraju da reaguju.
- Svakodnevno imam bar dva do tri slučaja da ljudi sa atestiranim uređajima imaju problema, odnosno dolaze zbog kvarova koji uglavnom ne mogu da se otklone. Reč je o prljavštini koja se taloži na uređaju, a koja podseća na katran, koja ne može da se očisti i zbog koje strada sistem, pa mora da se ugradi nov. Vozači su zbog toga krivili nas servisere da nismo dobro obavili posao, ali pošto je ovo postala izuzetno česta pojava, nas nekoliko je angažovalo stručnjake koji su utvrdili da je reč o lošem kvalitetu energenta - rekao je Milanović.
OVO JE SMRT ZA VAŠ AUTO: A svi to radimo! Ova navika vozača uništava MOTOR
Prema njegovim rečima, očigledno je da se pored legalnog gasa na srpskom tržištu nalazi i onaj iz sive zone, jer ne postoji tehnički adekvatan sistem markiranja. Posao markiranja od 2015. godine poveren je konzorcijumu tri privatne firme: “SGS Beograd", “Autentiks" i “Nanoinspekt".
- Njihov sistem markiranja TNG primenjuje se samo u Srbiji, mnogo veće zemlje odbile su ga jer nije pouzdan. Postoji tehnički problemi kod markiranja, pa se kao TNG koji je dobio atest proglašava onaj koji ima 80 odsto koncentracije markera, a ona mora da bude mnogo veća. Postoji mogućnost da se od stovarišta do pumpe umeša nelegalna količina sumnjivog kvaliteta - objašnjava Milanović.
Vozač automobila na TNG Beograđanin Goran Jović kaže da je jedan od onih koji su imali sličan problem.
- Morao san da promenim uređaj jer nije mogao da se popravi zbog crnih naslaga prljavštine koja nije mogla da se ukloni. Od servisera sam saznao da puno vozača ima slične probleme - ogorčen je Jović.
OVO ODAVNO NIJE VIĐENO: Nezapamćena poseta na Sajmu automobila u Beogradu (GALERIJA)
Javnu sumnju na kvalitet TNG u Srbiji nedavno je ispoljila i kompanija “Reno Nisan" kao predstavnik brenda “dačija", zbog velikih reklamacija kupaca “dačije sandero" sa motorom 0,9 i pogonom na TNG.
- Vozila koja su reklamirana su tehnički ispravna i svi prijavljeni nedostaci u Srbiji uzrokovani su isključivo niskim kvalitetom TNG. “Reno Nisan Srbija", kao predstavnik “Dačije", već je pokrenuo postupak nezavisne analize kvaliteta TNG-a. Primarni uzrok problema je prisutnost nepoznate supstance u TNG-u koja se dodaje na lokalnom tržištu, stvara anomalije i onemogućava rad TNG dizni - kažu u “Reno Nisanu".