NOVA PRAVILA ZA VOŽNJU KROZ BEOGRAD: Ukidanje auto-puta može značiti da ovaj PREKRŠAJ platite i preko 1.000 EVRA
Pripazite kako vozite.
Auto-put kroz kroz Beograd, od petlje Beograd preko Mostara do Bubanj Potoka, više nema zeleni znak, postao je gradska saobraćajnica, a to u teoriji, pored ukidanja zaustavne trake, znači još nekoliko stvari. To znači da je na celoj deonici ograničenje najviše 80 kilometara na sat, da je dozvoljeno kretanje pešaka, bicikala i mopeda, da je dozvoljeno kretanje traktora, radnih mašina i ostalih sporih vozila, ali je praksa malo drugačija.
VOZILA MASOVNO GORE NA PUTEVIMA U SRBIJI: Stručnjaci su otkrili šta je uzrok tome i da li postoji zaštita
VOZAČI, OBRATITE PAŽNJU: Klizav kolovoz u januaru, novembru i decembru prošle godine uticao na devet smrtnih ishoda
KAZNE IDU I DO 5.000 EVRA, NAŠI GASTARBAJTERI TO DOBRO ZNAJU: Ali ko autom putuje u ovu zemlju, ovo od danas mora da ima
Dozvoljeno je zaustavljanje i parkiranje na kolovozu, dozvoljen je prelazak pešaka preko kolovoza, ukida se zaustavna traka... Za razliku od bicikala i mopeda, kretanje električnim trotinetima nije dozvoljeno. Deonica od Bubanj potoka do petlje Beograd, koja se nalazi kod Dobanovaca, duga je nešto manje od 30 kilometara...
PRAVILA KOJA SU VAŽILA NA AUTOPUTU
Autoputem je dozvolјeno kretanje samo motocikla, putničkih vozila, teretnih vozila i autobusa, sa ili bez priklјučnih vozila.
Na autoput, vozač može da se uklјuči, odnosno isklјuči samo prilaznim putem namenjenim za uklјučenjena taj put, odnosno isklјučenje sa puta.
Na autoputu i motoputu sa više saobraćajnih traka namenjenih kretanju vozila u jednom smeru, vozač motornog vozila mora se kretati krajnjom desnom saobraćajnom trakom, osim ako nije zauzeta vozilima koja se kreću u koloni, kao i prilikom preticanja. Zaustavnom trakom zabranjeno je kretanje vozila.
Na autoputu vozač ne sme da zaustavlјa i parkira motorno vozilo, osim na mestima koja su za to posebno uređena i obeležena.
Vozač koji je zbog neispravnosti na vozilu ili iz drugih razloga prinuđen da zaustavi vozilo na kolovozu autoputa, dužan je da ga zaustavi na zaustavnoj traci i da preduzme potrebne mere da vozilo što pre ukloni sa kolovoza.
Na autoputevima u Republici Srbiji brzina je ograničena na 130 km/h, a minimalna brzina kojom se vozila moraju kretati autoputem u normalnim uslovima saobraćaja iznosi 50km/h.
Za prekoračenje brzine na autoputu, kazne mogu biti od 4.000 dinara (34 evra) do čak 140.000 dinara (1.195 evra), 15 kaznenih poena, zatvorske kazne od 30 - 60 dana i zabrana vožnje 9 meseci.
NOVA PRAVILA GRADSKE SAOBRAĆAJNICE
Državni putevi II reda saobraćajno povezuju područje dva ili više upravna okruga ili područje upravnog okruga, kao i pogranična područja i granične prelaze sa mrežom državnih puteva.
Možemo zaključiti da, na osnovu izrečenog ograničenja brzine od 80km/h, je nova gradska saobraćajnica put van naselja.
Na putu van naselja vozač ne sme da se kreće brzinom većom od brzine dozvoljene saobraćajnim znakom.
Za prekoračenje brzine na putu van naselja, kazne se kreću od 3.000 dinara (26 evra) do 120.000 dinara (1.024 evra), zatvorske kazne od 30 - 60 dana, 15 - 16 kaznenih poena, kao i najmanje 9 meseci zabrane upravljanja vozilom.
Ako vozač vozi sporo u meri u kojoj ometa normalan saobraćaj, dužan je da na prvom odgovarajućem mestu dozvoli da ga drugo vozilo bezbedno pretekne, obiđe ili prođe.
Dozvoljeno je kretanje pešaka, bicikala i mopeda, dozvoljeno je kretanje traktora, radnih mašina i ostalih sporih vozila. Dozvoljeno je zaustavljanje i parkiranje na kolovozu, dozvoljen je prelazak pešaka preko kolovoza, ukida se zaustavna traka... Za razliku od bicikala i mopeda, kretanje električnim trotinetima nije dozvoljeno.
U slučaju da se uvede žuta traka, pravila važe kao i do sad. U Beogradu većina žutih traka je zabranjena za sva vozila osim za vozila gradskog saobraćajnog prevoza, taksija i vozila hitne službe. Međutim to važi samo u određenim vremenskim intervalima tokom dana. Ta vremenska odrednica "od-do" postoji u sedam ulica u gradu koje imaju žutu traku. Koje je to vreme, zavisi od određene ulice i propisa, ali je sigurno da je u svakoj ulici jasno naznačeno od kad do kad važi takvo pravilo. Imajući to na umu, umesto da se vozači guraju u dve trake, saobraćaj bi značajno mogao da se rastereti, a gužve da se smanje kada bi vozači privatnih automobila koristili tu mogućnost.
Period u kome je svima ostalima osim javnim gradskim službama zabranjeno kretanje žutom trakom, uglavnom je za vreme jutarnjeg i popodnevnog špica. Tako je od 7 do 9 sati ujutru i od 14 do 18 sati popodne, vožnja u žutoj traci zabranjena.
Nepoštovanje ovih pravila vozača može da košta i do 5.000 dinara (43 evra), pa se tako savetuje oprez, pogotovo što u mnogim ulicama koje imaju obeleženu žutu traku, postoje kamere u Beogradu koje prate i beleže sve nesavesne vozače u koje u nedozvoljenim terminima koriste žutu traku.