BMW UVODI NEVEROVATNU NOVINU: Zbogom, pogonsko vratilo izrađeno od ugljenikovih vlakana
Dosta je bilo...
Novo, čelično vratilo će zauzeti njegovo mesto.
Od novembra, kupci modela M3 i M4 će na svojim automobilima imati nešto manje delova od ugljenikovih vlakana. Naime, BMW će pogonsko vratilo od ovog materijala zameniti novim, boljim i verovatno težim, čeličnim, kako bi budući modeli odgovarali standardima po pitanju emisije štetnih gasova.
120.000, NIJE MALO: Neverovatne vesti za vozače POLOVNIH AUTOMOBILA u Srbiji
Kako emisija od pogonskog vratila? Objašnjenje zapravo i nije toliko komplikovano. Naime, sudeći po ljudima iz BMW kompanije , svi automobili će eventualno zahtevati filter za benzin kako bi dostigli standard emisije na globalnom tržštu. Inženjeri su utvrdili da će taj filter zahtevati nešto mesta koje je trenutno zauzeto pogonskim vratilom od ugljenikovih vlakana, pa će ono biti zamenjeno nešto manjom, čeličnom verzijom. Međutim, filter neće biti ugrađen, on će stići nešto kasnije.
Teško je reći da li će ta zamena imati uticaja na upravljanje i performance automobila. Naime, M3 i M4 su svakako odlične mašine, i lakše pogonsko vratilo je deo jednačine koja je dala taj proizvod. Elem, što se kompanije BMW tiče, njeni zaposleni tvrde da će novo vratilo biti sjajno, i uveravaju svakoga da će odlične performanse ostati takve kakve jesu. One će svakako ostati nepromenjene za M4 CS i GTS modele koji će i dalje imati vrailo od ugljenikovih vlakana.
ODLAZAK LEGENDE: Ovaj motor smo godinama voleli, ali došao je red da se kaže: "Zbogom"