BUDITE OPREZNI! Prodavci polovnih automobila se služe svakakvim prevarama: Ovo su načini kako da budete korak ispred njih!
Polovni 'ford fiesta', sudeći po jednom oglasu, prešao je 185.000, a u drugom, u kom je jeftiniji, kilometraža je 240.000 kilometara. Proverite kola pre kupovine, savetuju stručnjaci
Kupovina polovnih automobila putem oglasa može da predstavlja veliku zamku, te zbog toga obavezno povedite stručnjaka sa sobom ukoliko planirate da na ovaj način pazarite četvorotočkaša.
Kao dokaz za to da su oglasi puni prevara svedoči primer objavljen na Fejsbuk stranici "Stop prevarama sa vozilima", koji prikazuje jedan te isti automobil kod dva različita prodavca, i sa različitim podacima o vozilu. Kod jednog je cena niža, ali je i kilometraža veća - 240.000 kilometara. Kod drugog je cena nešto veća, ali je auto manje prešao - 185.000 kilometara! Reč je o modelu 'ford fiesta' - u jednom oglasu ga prodaje prodavac iz Novih Banovaca, a u drugom je iz Bajine Bašte.
Zbog toga, upozoravaju, budite oprezni kada kupujete polovno vozilo jer prodavci na auto-placevima služe se svim i svačim. Značajno vraćanje kilometraže, falsifikovanje servisne istorije vozila, lažni podaci o prvoj boji, stanju karoserije, motora, lamele i brojnih drugih delova samo su neke od prevara kojima se služe vlasnici auto-placeva u Srbiji, zbog čega je kupovina polovnog automobila u našoj zemlji postala praktično uzimanje "mačke u džaku", čime kupac rizikuje čak i bezbednost sebe i svoje porodice, upozoravaju stručnjaci.
Prema velikom istraživanju na čak 65.000 oglasa koje je sprovela pomenuta internet stranica "Stop prevarama sa vozilima", ubedljivo najviše se pribegava vraćanju kilometraže, odnosno prikazivanju znatno manjeg broja kilometara nego što je automobil zaista prešao.
Predstavnici udruženja potrošača i stručnjaci za naš list kažu da je u pitanju prevarno oglašavanje i nepoštena poslovna praksa i savetuju potrošače da svaki automobil provere u ovlašćenom servisu i da ukoliko situacija nije kao u oglasu, a prodavac neće da im vrati kaparu koju su dali, pokrenu tužbu koju će sigurno dobiti u kratkom vremenskom roku.
- Većina automobila na oglasima i sajtovima ima neke prikrivene nedostatke ili vraćenu kilometražu i to je postao zaista ogroman problem. To su knjiški primeri obmanjujućeg oglašavanja i poslovne prakse, kao i same prevare koja potrošače može mnogo da košta u svakom smislu. Tu prodavci u oglasu daju lažne i netačne informacije i tako obmanu potrošača i navedu ga da kupi automobil, što je protiv Zakona - upozoravaju iz potrošačkog udruženja "Efektiva" i dodaju:
- Najčešće se vara na kilometraži, i to se najbolje vidi na tome što je gotovo svaki automobil navodno prešao ispod 200.000 kilometra, što je neka zamišljena granica, nebitno da li je star nekoliko godina ili dve-tri decenije. To je nemoguće i jasno je da starijim automobilima vraćaju kilometražu i više nego duplo. A tu nisu kilometri bitni kao takvi, nego to što su se i motor i svi drugi delovi "trošili". Pa tako vi kupite automobil koji je, navodno, prešao 180.000 kilometra, što nije toliko velika kilometraža i očekujete da nećete imati problema, a to vozilo je zapravo prešlo 400.000 kilometara i samo je pitanje vremena kada će početi kvarovi na motoru i drugim delovima. Da ne pričamo o tome da je to rizično i za bezbednost jer vi u jedan "istrošen" automobil stavljate svoju porodicu, a svakog trena nešto može da se pokvari.