DA SE NE LAŽEMO: Srbi obožavaju peta vrata na automobilu
Istraživanja su pokazala.
Provera istorije vozila u Srbiji otkriva da su hečbek automobili popularniji od limuzina i karavana zajedno.
Još od pojave Zastave 101 davnih sedamdesetih godina prošlog veka, ljubav prosečnog srpskog vozača prema hečbeku ne jenjava. Da li je u pitanju samo tradicija ili ima još nečega, proverava carVertical.
SAMO ŠTO NIJE: Evo kad se očekuje zajednički tag sa Hrvatskom i Crnom Gorom
MOŽE DA VAS KOŠTA ŽIVOTA: Najvažnija stvar kod PRETICANJA koju mnogi vozači izbegavaju!
SA TELEFONA, NA AUTOMOBILE: Xiaomi dobio odobrenje za proizvodnju električnih vozila
Prema njihovim istraživanjima ipak postoje i drugi motivimosim tradicije jer azličiti tipovi karoserija automobila odražavaju različite potrebe. Neki vozači preferiraju male hečbek automobile, dok drugi biraju prostranije opcije poput karavana ili SUV vozila.
Istraživanje sprovedeno u Srbiji od strane carVertical otkriva da Srbi preferiraju hečbek automobile u odnosu na druge tipove karoserija vozila.
Udeo SUV vozila raste
Hečbek je najpopularniji tip karoserije automobila u Srbiji (čini 37,4% svih provera istorije vozila koje je carVertical obavio u 2023. godini), što je pad u odnosu na 37,5% u 2022. godini.
Popularnost SUV vozila je porasla sa 13,1% prošle godine na 19,4% ove godine, postajući drugi najpopularniji tip karoserije automobila.
Iako su karavani treći najpopularniji tip karoserije u Srbiji, njihov udeo je opao sa 21,7% u 2022. na 17,4% u 2023. godini.
- Gotovo svaka peta provera istorije vozila u Srbiji odnosila se na SUV ove godine. To je globalni trend: karavani i limuzine postaju manje popularni, dok popularnost SUV i MPV vozila raste - kaže Matas Buzelis, automobilski stručnjak iz carVertical-a.
- Možda je glavni razlog zašto vozači napuštaju limuzine to što nisu praktične za gradske vozače. Veći automobili sa malim prtljažnikom nisu nešto što ljudi žele za svakodnevnu upotrebu. Karavani takođe postaju manje popularni u Srbiji i drugim evropskim tržištima - objašnjava Buzelis.
Prema Buzelisu, nije važno koji tip automobila kupci odaberu sve dok ne preskoče korake u procesu kupovine, uključujući obavljanje test vožnje, proveru fizičkog stanja u radionici i izvršavanje provere istorije vozila.
Izveštaji o istoriji otkrivaju zabeležene štete na vozilu i manipulaciju kilometražom, pomažući u filtriranju loših izbora pre nego što ulože vreme i novac u fizičke preglede i test vožnje.