EKOLOZI BESNI: Političari popuštaju pred zahtevima auto-industrije
Po svemu sudeći, lobiranje proizvođača automobila dalo je rezultate.
Odbor koji predstavlja zemlje članice Evropske unije raspravljao je o drugom nacrtu teksta o standardima zagađenja vozila Euro 7, koji je predstavilo špansko predsedavanje EU. Čini se da su se zemlje članice usaglasile oko predloga po kome će norma Euro 7 biti tek nešto rigoroznija od Euro 6.
KAD LEŽEĆI POLICAJCI NISU DOVOLJNI: Ovo je novi metod usporavanja saoraćaja (FOTO)
NEVEROVATNO: Vozači ovih marki automobila najviše skupljaju kaznene bodove u saobraćaju
KOLAPS ZBOG ROBOTA: Taksi vozila bez vozača potpuno blokirali saobraćaj, evo šta ih je zbunilo
Po svemu sudeći, lobiranje auto-industrije je dalo rezultate. Emisioni standard Euro 7 je trebalo da radikalno ograniči emisiju štetnih gasova. Ali predstavnici auto-industrije odmah su ustali protiv ove odluke sa dva ključna argumenta – zbog ugradnje novih katalizatora i sistema za kontrolu emisije u benzinske i dizel motore, cene automobila bi enormno porasle (i do četiri-pet hiljada evra za male automobile poput Volkswagens Polo).
Takođe, ulaganje u nove tehnologije za smanjenje emisija oduzelo bi značajna sredstva proizvođačima automobila namenjena ulaganjima u električnu tranziciju, odnosno električne automobile.
Svojim argumentima lobisti auto-industrije su očigledno uspeli da ubede evropske političare, koji su suštinski ublažili normu Euro 7.
Sa druge strane, udruženje Transport & Environment, koje promoviše zelene politike, razočarano je ishodom. Udruženje tvrdi da je zagađenje vazduha u evropskim gradovima užasno i da i dalje premašuje smernice Svetske zdravstvene organizacije (SZO).
U Evropi je oko 400.000 prevremenih smrti godišnje uzrokovano zagađenjem vazduha.
- Ovaj predlog je katastrofa. Popuštajući pretnjama proizvođača automobila, naši političari osuđuju ljude na loše zdravlje. Proizvođači automobila dobijaju dozvolu da zagađuju - rekla je Ana Krajinska, šef odeljenja za emisije iz vozila i kvalitet vazduha u Transport & Environment.
Šta je novo u najnovijem nacrtu Euro 7 normi:
• Ograničenja emisije za automobile su oslabljena. Nema promena u ograničenjima emisije za automobile i kombije u poređenju sa Euro 6, čak ni za dizele kojima je i dalje dozvoljeno da emituju više štetnih azotnih oksida od benzina;
• Ograničenja emisija tokom hladnog starta motora, koja su kritična za smanjenje zagađenja u gradovima, također su ukinuta;
• Amonijak, koji doprinosi smrtonosnom zagađenju PM2,5 česticama, takođe se odbacuje kao parametar koji se mora smanjiti (kod automobilima);
• Ozbiljno su oslabljena ograničenja emisija za kamione (da bi se smanjilo zagađenje u gradovima). Ograničenja su slabija od onih postavljenih u SAD;
• Nema poboljšanja u uslovima testiranja na putevima za automobile u poređenju sa standardom Euro 6, što znači da će automobili moći da nastave da premašuju granice emisije tokom vožnje u gradovima, u brdovitim predelima i po hladnom i toplom vremenu;
• Ublažene su i mere u vezi sa emisijom sitnih čestica iz automobilskih guma tokom vožnje.