IZNENADIĆETE SE: Da li znate koja je PRIRODNA boja gume - nema nikakve veze sa crnom?
Pre se guma nije bojila.
Vreme se menja, a sa njim se menja i "moda", odnosno sam fizički izgled automobila. U 19. veku, kada su nastajali neki od prvih automobila, materijali su se uglavnom koristili u svojoj izvornoj boji. Ali kako dolazi moderno vreme, tako dolaze i moderne inovacije.
NOVI SISTEM PROTIV BAHATOG PARKIRANJA: Evo kako je počeo u Beogradu da se rešava taj problem (FOTO)
UNIŠTAVAJU AUTOMOBIL: Ove greške u vožnji SVI pravimo, a toga NISMO ni svesni
MOŽE BITI OPASNO PO ŽIVOT: Ako vam se upali ova LAMPICA morate odmah da zaustavite vozilo i PROVERITE OVO
Prirodna guma, jedan od glavnih sastojaka pneumatika, je beli mlečni lateks. Prvi proizvedeni pneumatici za automobile, bicikle i motocikle u masovnoj proizvodnji su bili beli, ali se nisu zadržali. Danas se koristi do 200 sastojaka za proizvodnju modernog pneumatika. Rafinirani čađ, nusprodukt nepotpunog sagorevanja uglja i nafte, je ključan sastojak. Proizvođači pneumatika su otkrili da dodavanje čađi, poliestera, metala i drugih sintetičkih gumenih smeša prirodnom lateksu pomaže pneumaticima da bolje rade i duže traju.
Bez čađi, pneumatici ne bi izdržali ni 5.000 kilometara, tvrdi Jack L. Koenig u u njegovoj knjizi Spektroskopija polimera. To je sastojak koji takođe čini pneumatike crnim.
Osim značajnog povećanja kilometraže i izdržljivosti pneumatika, čađ takođe:
- Štiti pneumatike od suve truleži
- Poboljšava upravljivost, stabilnost, kočenje i potrošnju goriva
- Brzo odvodi toplotu od jezgra i gaznog sloja pneumatika, povećavajući životni vek
- Otpušta statički elektricitet. U današnjim vozilima prepunim vrlo osetljivom elektronikom, statički elektricitet može brzo da ošteti skupe elektronske uređaje
- Omogućava lakše održavanje pneumatika
Nekada su se proizvodile gume u raznim drugim bojama, ali se nisu pokazale na tržistu, odnosno nisu se kupovale.