KADA JE VREME ZA OTPAD? Kako da znate koliki je ŽIVOTNI VEK vašeg automobila?
Većina vozača nesvesno pravi greške koje štete njihovom vozilu, a da toga nisu ni svesni...
Način i postupci u toku vožnje u velikoj meri utiču na životni vek automobila. Većina vozača nesvesno pravi greške koje štete njihovom vozilu, a da toga nisu ni svesni. Zato ćemo ovde navesti stvari koje treba izbegavati i kako ispraviti greške ako se one ipak jave.
Visok broj obrtaja u toku procesa zagrevanja motora je opasan. Neujednačena temperatura i trenje koje je ubrzano ostavlja svoj trag na karikama i ventilima.
Nemojte odmah da krećete nakon startovanja hladnog motora, već sačekajte makar par sekundi i ne terajte motor u visoke obrtaje dok se ne postigne optimalna radna temperatura.
Puno vozača ima naviku da odmara nogu na pedali kvačila bilo da su na semaforu, ili uzbrdici, pritom držeći auto u prvoj brzini s nogom na kvačilu dok vozilo stoji. Dok čekate semafor izbacite menjač iz brzine i povucite ručnu. Nemojte držati stopalo na pedali.
Ako tokom vožnje forsirate motor onda ga nakon toga pri zaustavljanju odmah ugasite. Tada kapljice ulja i ostale štetne stvari nastale usled sagorevanja nataložiče se na vratilu rotora, piše Silux.
Automobili koji imaju automaski menjač ne smeju biti gurani i vučeni jer tada menjač i dalje radi ali nema podmazivanja. I tako dolazi do havarije na transmisiji.
Druga greška je na semaforu je kada menjač dugo bude u D položaju što dovodi do guranja i proklizivanja u konvertoru. Dok ste na semaforu probajte da ručicu menjača prebacite u N.
Neizbežan je nekad put gde imau rupe i nekad vozači znaju i da napadnu previsoke ivičnjake. A prebrzim prelaskom preko rupe stradaju delovi upravljačkog sistema i oslanjanja. Vozite u skladu sa ograničenjima na putu i otvorite oči. Pažnje prilikom vožnje nikad nije dosta.
Međutim, svakom automobilu prođe vek trajanja. Kada se odlučiti oterati automobil na otpad?
Što se tiče motora u zavisnosti od kvara donosimo odluku. Pod punim gasom se treba osvrnuti i pogledati da li ima dima. Ako je dim crn, to je naznaka problema sistema za ubrzigavanje goriva, ako je dim plav, ne valja ili turbina ili motor. Izračunati koliko bi to trošak bio i ako cena popravke prelazi njegovu vrednost vreme je za otpad.
Sa limarijom je veći problem. Ako je automobil počeo prilično da truli tu spasa nema. Moguće je neke limarske delove menjati, ali to nam ne daje sigurnost da se rđa neće dalje širiti.
Takođe, ako nam je automobil slupan, pokušaćemo da zamenimo slupane delove ali jedno je sigurno - taj automobil više nikad neće biti kao pre. Na otpadu se mogu skinuti i delovi motora i delovi limarije koji su zdravi tj.ispravni i kao takvi mogu dobro doći nekim drugim vlasnicima.
Sve u svemu, sve što se može da se zameni treba uraditi, ali isto tako treba da budemo svesni kad je našem mezimcu istekao rok trajanja. Sve u cilju bezbednosti nas samih a i svih učesnika u saobraćaju.
Potrebno je da samo redovno održavate automobil.
Svaka mašina, kao i naše telo, zahteva „sistematski pregled“ u određenim periodima. Neophodno je da se svaki vlasnik ophodi prema svom vozilu sa dužnom brigom i poštovanjem.