DA LI STE ČULI ZA PREPORUKU 4X4X4? Evo kada treba menjati gume - svake četiri godine ili ranije
Automobili i troškovi održavanja postaju sve skuplji, te mnogi vozači traže načine da uštede, ali ne žrtvujući sigurnost.
Tradicionalno, preporuka 4x4x4 glasi da vozilo mora biti opremljeno sa četiri identične gume koje se menjaju svake četiri godine, s minimalnom dubinom gazećeg sloja od 4 milimetra, bez obzira na starost guma. Međutim, u svetlu napredka u industriji guma, Automoto savez Slovenije (AMZS) sada preporučuje da se period bezbedne upotrebe guma produži na 6 do 8 godina.
NOVO OGRANIČENJE BRZINE: Najverovatnije će se ovako voziti uskoro na auto-putu
"TREND" JE OPET AKTUELAN: Vozio u suprotnom smeru na auto-putu u Beogradu - POLICIJA JE BRZO REAGOVALA (VIDEO)
DA PROĐETE ŠTO JEFTINIJE: Evo kako da uštedite 200 evra prilikom ZAMENE AUSPUHA
Važno je napomenuti da zamena guma ne može biti beskrajno odložena, jer gume starije od 10 godina gube svoju fleksibilnost i prianjanje zbog hemijskih promena tokom starenja.
Održavanje odgovarajućeg pritiska u gumama je ključno za bezbednost tokom vožnje. Preporučuje se da se pridržavate uputstava proizvođača guma, obično navedenih na nalepnici na vozačevim vratima ili unutar poklopca rezervoara za gorivo. Takođe je važno da pre putovanja, posebno ako planirate da vozite sa dodatnim opterećenjem, proverite i ispravite pritisak u gumama.
Pravilno skladištenje guma takođe igra ključnu ulogu u produženju njihovog veka trajanja. Gume treba čuvati na suvom i tamnom mestu, a položaj čuvanja zavisi od toga da li su montirane na felgama ili ne. Gume koje su montirane na felgama treba čuvati horizontalno, dok se gume bez felgi čuvaju uspravno.
Pored izgleda šare i dubine gazećeg sloja, zimske i letnje gume se razlikuju i po sastavu same gume. Zimske gume su mekše pri nižim temperaturama, što omogućava bolje prianjanje na hladnom vremenu. Preporučuje se korišćenje zimskih guma na temperaturama nižim od 7 stepeni Celzijusa. Čak i najlošije zimske gume su efikasnije od novih letnjih guma kada je reč o vožnji na hladnom vremenu. Razlika je demonstrirana kroz testiranje kočenja na snegu i ledu, pri brzinama od 50 km/h i 30 km/h. Zimske gume su omogućile znatno kraći put zaustavljanja, što potvrđuje njihovu prednost u hladnim uslovima.