Kolike su šanse da vam se crvena lampica upali nasred auto-puta?
Vozači obično pretpostavljaju da poslednjom količinom goriva u rezervoaru može da se pređe oko 50 kilometara... A da li je baš tako?
Na dužim putovanjima, vozači su u prilici da se pitaju koliko još kilometara mogu da pređu kada im se na komandnoj tabli upali lampica koja signalizira da je količina goriva "na rezervi".
Obično se pretpostavlja da sa tom poslednjom količinom goriva može da se pređe nekih 50-ak kilometara, što je više nego dovoljno da se stigne do sledeće benzinske pumpe.
Međutim, prošlogodišnje istraživanje britanskog sajta Compare the Market, pokazalo je da to možda baš i nije tako. Veliki broj ispitanih vozača bio je uveren da se na rezervi može preći oko 30 kilometra, ali se to u realnosti pokazalo dosta drugačije.
U praksi, međutim, većina automobila je u stanju da pređe duplo više kilometara, a neki čak i više od toga. Na prilično velikom uzorku od 96 popularnih automobila svih klasa, lampica se u proseku palila kada u rezervoaru ostane manje od 10 odsto goriva u odnosu na ukupnu zapreminu rezervoara.
Lista automobila sa najvećim dometom "na rezervi" izgleda ovako:
- Vokswagen Passat: 120 km
- Volvo V40: 112 km
- Ford Mondeo: 112 km
- BMW Serije 5: 109 km
- Toyota Prius: 107 km
- Mercedes-Benz E klasa: 102 km
- Audi Q5: 102 km
- Range Rover Sport: 101 km
- Mazda 6: 101 km
- Audi A6: 99 km
Modeli sa najmanjim dometom "na rezervi" su:
- BMW M3: 51 km
- Kia Picanto: 51 km
- Fiat 500: 59 km
- Mini Cooper: 61 km
- Mitsubishi Pajero: 61 km
- Jaguar XK: 61 km
- Citroen C1: 62 km
- Peugeot 108: 62 km
- Nissan Juke: 66 km
- Ford Fiesta: 66 km
Kao šampion se, dakle, pokazao Volkswagen Passat, koji je u stanju da prevali čak 120 kilometara "u crvenom", dok se najslabije pokazao sprotski BMW M3 sa autonomijom do "samo" 51 kilometar.
Ovde je veoma važno istaći da česta vožnja "na rezervi" uopšte nije preporučljiva, odnosno da je čak i štetna, budući da može da izazove ozbiljne mehaničke kvarove, pre svega, pumpe za gorivo.