I TO UTIČE: Evo koliko dometa gube električni automobili sa padom temperature
Važno je znati...
Studija sprovedena na 18.000 električnih automobila pokazuje koliki domet se gubi na zimskim temperaturama. U proseku, 29,7% dometa nestaje kada temperature padnu na nula stepeni, prema Recurrentu.
![sneg na automobilu](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2023/12/07/profimedia-0827296321.jpg?itok=w6MxiIcR)
MOŽETE PLATITI VISOKU KAZNU: Pogledajte zašto je važno da očistite sneg sa krova i haube automobila (VIDEO)
Primera radi, norveški NAF & Motor sprovodi godišnji ispit dometa novih električnih automobila. U protekle dve godine na njihovom testu su kao pobednici izašli razni Teslini modeli. Ali u tim testovima automobili kreću iz grejane garaže i s ciljem merenja razlike u odnosu na navedeni WLTP domet. Sada je američki Recurrent sproveo istraživanje na osnovu podataka za 18.000 električnih automobila u realnim uslovima, navodi Revija HAK.
Studija pokazuje da u proseku električni automobili imaju 70,3% svog stvarnog dometa kada termometar padne ispod nula stepeni, u poređenju s idealnim uslovima. Test je jasno pokazao da svi električni automobili gube domet, ali da oni opremljeni toplotnom pumpom prolaze značajno bolje.
Najbolje je prošao Audi e-tron (Q8 e-tron), izgubivši u proseku raspon od 16% na temperaturama ispod nule. Volkswagen ID.4 je izgubio čak 46 posto dometa. Neke varijante ID.4 u SAD-u nemaju toplotnu pumpu što ih je verovatno skupo koštalo.
Teslini automobili koji imaju toplotne pumpe dobro su prošli s padom od 24 posto za nekoliko modela. Međutim, u poređenju sa službenim podacima EPA-e (Agencija za zaštitu okoline SAD-a), nekoliko Teslinih automobila je izgubilo oko polovine dometa.
Nekoliko je razloga zašto električni automobili gube toliki domet na zimskoj hladnoći. S jedne strane, hemija baterija slabije deluje na hladnim temperaturama, a tu je i energija potrebna za grejanje kabine.