Evo koliko je autoindustrija važna za Srbiju
Prateća industrija delova i komponenti za automobile u Srbiji zapošljava 100.000 ljudi.
U Srbiji u sektoru proizvodnje autodelova i autokomponenti posluje više od 200 kompanija koje zapošljavaju oko 100.000 ljudi i koje su značajne za izvoz na inostrana tržišta, izjavio je danas predsednik Privredne komore Srbije (PKS), Marko Čadež, na otvaranju "Digital AutoTech Forum" koji je posvećen istraživanju inovacija u automobilskoj industriji.
– Od 20 najvećih izvoznika Srbije, gotovo polovina su proizvođači auto komponenti i 50 odsto našeg izvoza u Nemačku, koja je naša najvažnija i prva izvozna destinacija u svetu, čine upravo proizvodi sveta mobilnosti – kazao je on.
Istakao je da je važno da se i dalje razvija mrežu naših dobavljača, domaćih firmi koje ulaze u dobavljačke lance velikih međunarodnih konmpanija.
Čadež je naveo da je prioritet svakodnevnog poslovanja digitalna transformacija i upotrebe veštačke inteligencije, inovacije, kao i prelazak na nove tehnologije i poslovne modele koji ispunjavaju sve strožije zahteva koje se odnose na održivost.
Državni sekretar u Ministarstvu privrede, Milan Čukić, naglasio je da je Srbija jedan od lidera u ovom delu Evrope i na Zapadnom Balkanu kada je u pitanju auto-industrija i komponente.
– Takođe smo i lideri po privlačenju investicija i drago mi je što su druge države prepoznale Srbiju kao investicionu destinaciju – kazao je on.
Čukić je istakao da u Srbiji trenutno postoji više od 40 aktivnih investicionih projekata, vrednih 2,3 milijarde evra, od čega Ministarstvo privrede daje podsticaje u vrednosti od 377 miliona evra.
– Ti aktivni projekti zapošljavaju oko 25.000 ljudi – kazao je on.
Prema njegovim rečima, postoje i projekti koji su u monitoringu, njih oko 20, a čija je vrednost oko 460 miliona evra i oni zapošljavaju oko 15.000 ljudi.
Digitalna transformacija kao današnjica
Skup je okupio stručnjake iz različitih oblasti, od tehnologije preko elektronike do poslovnih procesa, kako bi razmenili ideje i diskutovali o digitalnoj transformaciji u sektoru automobilske industrije.
Posebna pažnja biće usmerena na izazove u pogledu kvaliteta proizvoda, pritisaka za isporuku u određenom vremenskom roku i ubrzanog procesa razvoja novih proizvoda.
Diskusija će se fokusirati na efikasna rešenja za koordinaciju između originalnih proizvođača opreme i dobavljača tokom kompletnog lanca snabdevanja.
Na skupu su predstavljeni primeri dobre prakse iz češke i poljske autoindustrije.