Motor se pregreva i nejednako radi, pali se žuta lampica: Evo šta se u stvari dešava
U rezervoaru i u samom gorivu uvek ima sitnih nečistoća, a filter je tu da ih sakupi i zadrži pre nego što krenu dalje...
Filter goriva ima jednostavan i važan zadatak - da spreči različite nečistoće da dospeju do motora vozila.
U rezervoaru i u samom gorivu uvek ima sitnih nečistoća (prašine, čestica korozije…), a filter je tu da ih sakupi i zadrži pre nego što krenu dalje i tako spreči bilo kakvu štetu na motoru.
Filteri su često smešteni u rezervoaru goriva ili negde blizu, odnosno uz njega (uglavnom kod novijih vozila). Ponekad se nalaze i dalje od rezervoara, u nekom delu sistema za gorivo, odnosno negde na dovodu goriva do motora.
Simptomi
U slučaju zapušenog filtera goriva do motora će stizati manje količine goriva nego što mu je potrebno, pa je moguće da nastanu problemi prilikom startovanja motora.
Kad je motor u praznom hodu (leru), tada biste mogli da osetite probleme u njegovom radu (po zvuku i vibracijama motora). Jedan od simptoma je i porast temperature motora, dok ćete pri ubrzavanju moći da osetite njegov nejednak rad (izostanak linearnog ubrzanja).
Zbog začepljenja filtera najverovatnije će se upaliti i žuta lampica na instrument table, podseća HAK revija.
Iako je to možda suprotno logici, potrošnja goriva će rasti, iako biste možda mogli da postavite da će sa zapušenim filterom motor trošiti manje goriva. Do toga dolazi zato što će sam motor zahtevati više goriva, odnosno pumpa za gorivo će raditi povećanim kapacitetom, usled manjeg dotoka.
Period za zamenu filtera goriva se razlikuje od proizvođača do proizvođača i od modela do modela, ali se ti intervali uglavnom kreću između 40.000 i 60.000 kilometara.