NAJTRAŽENIJI SUV MODELI: Volvo prodao više od 700.000 hiljada automobila
Beleže rast...
Švedski proizvođač već šestu godinu uzastopno beleži rast prodaje.
Volvo je u 2019. prvi put u svojoj 93-godišnjoj istoriji premašio broj od 700.000 isporučenih vozila. Kompanija je prodala 705.452 automobila uz povećanje za 9,8 odsto u odnosu na 2018. godinu.
Volvo je takođe zabežio veliku potražnju kada je reč o elektrifikovanim vozilima, kako u pogledu prodaje, tako i u narudžbama. Sveukupno gledano, švedski proizvođač je u 2019. prodao 45.933 plug-in hibridnih modela, što je rast za 22,9 procenta u odnosu na 2018. godinu i više nego dvostruko u odnosu na 2017.
VELIKE PARE: Mercedes ima projekat sa kineskom kompanijom vredan oko 780 miliona evra
REDIZAJN: Stigao je novi model INSIGNIJE - GSi (FOTO)
NIJE BAŠ SJAJNO: Tek 23 odsto novih automobila kupili građani - fizička lica
"Naš cilj je da nastavimo sa pozitivnim trendom u 2020. godini u kojoj započinjemo sa uvođenjem elektrifikovanih punjivih vozila linije Volvo Recharge", kaže direktor Hokan Samuelson.
Inače, decembar je bio najbolji prodajni mesec za Volvo, sa 74.239 prodatih vozila i rastom od 23,4 odsto u odnosu na isto razdoblje 2018. godine.
Volvo je u 2019. u Kini prodao 154.961 vozila, što je povećanje za 18,7% na godišnjem novou. Time je kompanija uveliko nadmašila ukupni rast prodaje automobila na ovom tržištu.
U Sjedinjenim Američkim Državama prodato 108.234 vozila, čime je prvi put nadmašena brojka od 100.000 vozila nakon 2007. godine. U odnosu na 2018. godinu, prodaja je porasla za 10,1%.
U Evropi prodaja je bila posebno dobra u Nemačkoj, gde je Volvo prvi put u svojoj istoriji prodao više od 50.000 vozila, dok je u Velikoj Britaniji ostvaren najbolji prodajni rezultat još od 1990. godine, kažu u kompaniji.
U Adria regiji Volvo je u 2019. godini isporučio 1.536 vozila i ostvario porast od 22,4% u poređenju sa 2018. Od 2015. kompanija u regiji beleži prosečni godišnji rast od 33 odsto.
Najprodavaniji Volvo automobil u svetu i dalje je SUV XC60, a slede SUV vozila XC40 i XC90, dok su limuzine i karavani u serijama 90 i 60 takođe znatno doprineli rastu prodaje u Kini i Evropi.
Posmatrano kroz brojeve, XC60 je imao prodaju od 204.965 vozila, zatim sledi XC40 sa 139.847 vozila i XC90 sa 100.729.
Ove godine će Volvo započeti sa lansiranjem svoje Recharge linije na tržištima širom sveta. Recharge je opšte ime za sve Volvo automobile sa potpuno električnim ili plug-in hibridnim pogonom, dakle vozila koja se mogu dopunjavati strujom putem kabla.
Linija automobila Recharge ima za cilj da dodatno poveća prodaju punjivih automobila i da podstakne vozače plug-in hibridnih automobila da koriste način rada Pure (samo na struju) što je više moguće.
Cilj kompanije Volvo je da plug-in hibridna vozila u 2020. godini čine 20% ukupne prodaje. Svaki model uključuje opciju Recharge, od najmanjeg SUV-a XC40 preko serije 60 do najvećeg SUV-a XC90. Volvo Cars je jedini proizvođač automobila koji nudi verziju plug-in za svaki model u svojoj gami, kažu u kompaniji.
Uskoro će kupci moći da odaberu i model XC40 Recharge P8, prvi potpuni električni serijski Volvo automobil.