Neravnomeran rad motora u "leru": Koji su mogući uzroci?
U leru automobili rade na oko 700-800 o/min. Na osnovu iskustva, procenićete kada vam motor ne radi kao inače.
Kad je motor u praznom hodu, očekuje se da radi mirno i uravnoteženo. Ali što ako osetite vibracije, neravnomerno sagorevanje ili ako broj obrtaja varira?
U leru automobili rade na oko 700-800 o/min. Sami ćete, na osnovu iskustva, proceniti kad vam motor ne radi kao inače, piše Revijahak.Obično je to simptom nekih problema, ali kojih?
Kod benzinaca bi to mogle da budu dotrajale svećice zbog kojih će paljenje smeše u cilindrima biti otežano. Takođe, mogući su i problemi sa neispravnim instalacijama (kablovima) koje dovode struju do svećica.
Jedan od mogućih uzroka su i zaprljane brizgaljke goriva kao i začepljen filter vazduha. Neispravan ventil protoka vazduha mogao bi takođe biti jedan od uzroka.
Nejednak rad motora moguć je i zbog narušavanja vakuuma u sistemu dovoda vazduha i goriva u motor (zbog dotrajalosti ili oštećenja).
Nakon promene zupčastog kaiša može se dogoditi da on nije savršeno usklađen pa i rad ventila nije sinhronizovan. Sve to redukuje kompresiju i za rezultat ima nepravilan rad motora u praznom hodu.
Slični problemi mogu da se jave i zbog dotrajalosti zupčastog kaiša. Na kraju, mogući su i problemi sa vremenom paljenja smeše zbog kojih će motor raditi grublje ili se ugasiti.
U svakom slučaju, ako osetite da vam motor radi nejednako, potrebno je potražiti pomoć mehaničara.