NEVEROVATNO: Da li predstoji renesansa motora s unutrašnjim sagorevanjem?
Da bi se postigli klimatski ciljevi.
Dok većina proizvođača stavlja sve na jednu kartu i to na električne autotomobile, sve više se širi skepticizam. Mercedes ne želi da se rastane od motora sa unutrašnjim sagorevanjem tako brzo kao što je planirano, a Toyota još uvek okleva sa električnim automobilom za široke narodne mase.
OD 1. SEPTEMBRA BIĆE SVE DRUGAČIJE: Saobraćajci dobijaju važnu spravu za beleženje prekršaja
KORISNO ILI NE: Na slovenačkim autoputevima sve je više brazdi, evo čemu služe
NEVEROVATNO: U Srbiji manje od 1.000 električnih vozila, subvencije za kupovinu do 5.000 evra
Elektromotor sa baterijom umesto motora sa unutrašnjim sagorevanjem i gorivom trebalo bi da promeni svet automobila. Da bi se postigli klimatski ciljevi, političari su benzinskim i dizel motorima dali rok trajanja. Za nešto više od jedne decenije biće dozvoljeni samo električni automobili. Ali račun je napravljen bez vozača.
Zato što odbijaju da kupuju često preskupa električna vozila. A jeftini strujaći su deficitarni. Mnogi proizvođači automobila su to sada prepoznali. Mercedes, na primer, ne želi da "osudi" motor sa unutrašnjim sagorevanjem na smrt kao što je ranije planirano.
Šef Mercedesa je nedavno rekao: - Nije moguće tačno predvideti da li ćemo naš poslednji motor sa unutrašnjim sagorevanjem prodati 2030, 2033. ili 2035. godine, jer to je ono što naši kupci odlučuju.
I ne radi se samo o Mercedesu, i drugi proizvođači automobila su takođe uključeni u to da mnogi vozači i dalje preferiraju motore sa unutrašnjim sagorevanjem nego električne automobile. Većina proizvođača automobila slaže se da budućnost pripada struji, ali i dalje žele da služe ljubiteljima motora sa unutrašnjim sagorevanjem.
Kao i Stellantisova podružnica Jeep. Jeep Avenger se sada pojavljuje kao benzinac na svim većim evropskim tržištima – uključujući Nemačku. To je na neki način korak unazad, jer proizvođač je prvobitno planirao da prodaje samo verziju sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem u Italiji i Španiji, jer je tamo prodaja električnih automobila sporija nego u severnoj Evropi. To verovatno znači da će i kod nas da stigne benzinac.
Odluka o proširenju prodaje Avengera na benzin je "pragmatična" i ne menja dugoročni plan brenda da prodaje samo električne modele u Evropi do 2030. godine, rekao je izvršni direktor Jeepa Erik Laforž za Automotive News Europe. Sa benzinskom verzijom Avengera, Jeep želi da služi kupcima koji i dalje žele motor sa unutrašnjim sagorevanjem. U Nemačkoj benzinac Avenger košta oko 27.000 evra, dok je "električar" skuplji za 10.000 evra .
Pored Jeepa i Mercedesa, Toyota ne stavlja sve na jednu kartu, već nastavlja da eksploatiše tržište motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Akio Tojoda nedavno je rekao da veliki deo sveta još nije spreman da pređe na punu elektrifikaciju. To je pre svega infrastruktura za punjenje koja nedostaje mnogim zemljama. Ali Toyota takođe prodaje svoje automobile u afričkim zemljama, na primer.
Kao dodatna informacija: Prema Dataforceu, Jeep je prodao 7.214 Avengera u Evropi između januara i maja ove godine. Od toga, 6.252 su bila benzinska i 962 električna automobila.