NEVEROVATNO! Pogledajte koju je cenu dostigao jedan YUGO CABRIO sa samo 595 pređenih kilometara (FOTO+ VIDEO)
Aukcijska kuća Barrett Jakson iz Hjustona objavila je na svojoj web stranici da prodaje Yugo 65 GVC Cabrio.
Podsećanja radi ista aukcijska kuća je pre deset godina uspela da proda isto redak primerak Yugo Cabrio.
ŠTA KUPITI DO 3.000 EVRA? Napravili smo listu najboljih TOP 5 polovnih automobila do 3.000 evra
DRŽAVA DAJE SUBVENCIJE: Na uvoz polovnjaka određene olakšice
Stari automobili na kojima možete dobro zaraditi ukoliko ih posedujete
Ako neki automobil proizveden na području bivše Jugoslavije, odnosno Srbije, zaslužuje "limited edition" status onda je to definitivno - Yugo Cabrio. Model osmišljen u Americi, nastao je u saradnji čelnih ljudi kompanije Yugo America, konstruktora američke firme Jubbu Designers Inc. i stručnjaka iz Kragujevca. Međutim, na američko tržište je plasirano samo stotinak primeraka, od kojih je 25 uništeno u kreš-testovima.
Bez sumnje, uz Zastavu 750 „Fića“ i Zastavu 101 „Stojadina“, Iugo je jedan od onih „domaćih“ automobila koji su se pojavili početkom osamdesetih godina prošlog veka, koji je bio izdržljiv i robustan i koji je omogućavao pristupačnu mobilnost vozačima nekadašnjih država.I dugo posle toga Jugo je ostao na putevima i još uvek ih možete sresti. Ostao je u proizvodnji od 1980. do 2008. godine, a proizvedeno je ukupno 794.428 primeraka.
Iako je bio daleko od pouzdanog i kvalitetnog automobila, stekao je kultni status među vozačima sa prostora bivše Jugoslavije. Ali i šire, posebno u SAD gde je, zahvaljujući „poslu veka“, završilo čak 141.511 primeraka od ukupno 256.691 izvezenih.Međutim, vremenom je od izvoznog čuda prešao u potpuni kolaps, iako je najavljivan kao Jugoslovenski, pa i Američki biznis veka, jer je u Americi 1985. sa cenom od 3990 dolara bio daleko najjeftiniji novi automobil koji se mogao kupiti.
Iako je bio žestoko "pljuvan", postao je deo pop kulture igrajući uloge u filmovima poput "Ko je ubio Monu?", "Vrana" ili crtanog filma "Auti 2", a sećamo se i scene iz film "Umri muški 3" gde u Jugu Semjuel L. Džekson i Brus Vilis hvataju kriminalce. Jugo je postao i predmet umetničkih instalacija na izložbi „Jugo Nekt” sa temom „Uzmi Jugo i pretvori ga u nešto korisno”, što je na neki način govorilo šta o njemu misle Amerikanci.
Međutim, vremena se menjaju, pa je nedavno u Njujork tajmsu bila velika priča o vlasnicima Juga u Americi koji tvrde da je legenda da ne bi menjali ni za šta i da nikada nije bio tako loš koliko je bio na lošoj reputaciji.U tom duhu zapeo nam je primerak Juga koji je na aukciji u Hjustonu za 12.100 dolara prodala ugledna američka aukcijska kuća Barrett Jakson!Postignuta zaista lepa cena, ali ovo nije običan Jugo. Na prodaju je veoma redak originalni GVC kabriolet iz 1990. sa samo 370 milja ili 592 kilometra na satu.
Samo 500 kabrija proizvedeno je 1990. i 1991. godine, od kojih je samo 75 završilo u Sjedinjenim Državama.
Međutim, kao što je ideja da se napravi, na primer, Saab 900 bez krova prvenstveno za tržište Kalifornije, došla iz Amerike, tako je došla i za Yugo.Naime, Toni Ciminera iz Zastavine divizije Yugo America došao je na ideju da napravi najjeftiniji kabriolet na tržištu i za dizajn se obratio inženjeru Peteru Muscatu iz ASC/McLaren radionice, koji je već imao iskustva sa specijalnim otvorenim verzijama.
Više o ovom modelu možete pogledati NA OVOM LINKU.
Odlično očuvan "jugić", prema pređenoj kilometraži, u rangu je pomenutog prethodnika, budući da mu kilometar sat pokazuje samo 370 milja, odnosno 595 pređenih kilometara. Automobil ima motor od 1.299 kubnih centimetara sa 65 "konja" i manuelni menjač sa 5 brzina. Ovaj Cabrio ima najviši GVX paket opreme (dok slovo "C" u imenu označava - kabriolet), koji podrazumeva: ojačani ram vetrobrana, električno podizanje krova, pojačano kvačilo, modifikovanu električnu instalaciju, sportske branike i bočne obloge karoserije, aluminijumske felne. A ta 1990. godine, iz koje upravo prodati auto potiče, za prodaju Yuga u Americi bila značajna iz dva razloga. Dotadašnjoj paleti modela pridružila se i verzija sa većim motorom od dotadašnjih, od 1,3 litara zapremine, sa 65KS i petostepenim menjačem, upravo ova kojom je žuti "jugić" opremljen