NEVEROVATNO: U žestokoj konkurenciji BMW-a, PORŠEA i LAMBORGINIJA - pobedio HJUNDAI
Možda i osvoji titulu auto godine...
Godina se bliži svome kraju, a to znači i da nas očekuju brojni izbori za auto godine, ponekad i u posebno zanimljivim nišama gde je moguće spojiti automobile drastično različite snage, performansi, pa i cene.
A jedan takav je "Performance Car of the Year" koji organizuje američki magazin "Road & Track".
Na stazu "Thunderhill Raceway Park" u Kaliforniji stiglo je doista šaroliko društvo.
Činilo ga 11 bolida u rasponu snage od 180 do preko 630 KS i, što je zanimljivije, rasponu cena od 30.000 do 332.000 dolara.
Najjeftiniji je "Hyundai Veloster N", najskuplji "McLaren 300LT Spider", a između su se još našla zvučna imena iz domene auta snova: "BMW M2 Competition, Chevrolet Corvette, Lamborghini Huracan Evo, Lexus RC F Track, Lotus Evora GT, Mazda Miata RF Club, Nissan GT-R NISMO, Porsche 911 i Toyota Supra".
UPRAVO SMO DOBILI četvrtog NAJVEĆEG proizvođača automobila
AUTO GIGIANT NAPRAVIO SKANDAL: Zbog sporne reklame sa ovom ŽIVOTINJOM - našli se na stubu srama
Jasno je, kriterijumi nadilaze brzinu i vremena krugova pa tako obuhvataju i osećaj u vožnji na putu i na stazi.
Evo šta su iz magazina imali da kažu o ovom modelu:
- Zbog toga što je jeftin, svako sa normalnim poslom od 9 do 5 sebi može da priušti vožnju jednog od najboljih automobila na tržištu. Ali cena je samo jedan deo. Pritisak na "N" dugme na volanu promenio je auto drastično. Auto se od tihog i udobnog pretvorio u žustri hot hatch. Nijedan auto sa pogonom na prednjim točkovima ne bi trebalo da radi ovako dobro. Veloster je željan akcije i navodi vas da krenete da uzmete skalp nekom superautomobilu.
Doduše, postoje i mane. Motor ima ličnost štampača i pedale za gas i kočenje su veoma udaljene. Ali sve to prestaje da bude važno posle 5 minuta.
Veloster N pokazuje kako treba da izgleda odlična vožnja sa pogonom na prednjim točkovima. Svaki put kada ga budete vozili javiće vam se osmeh na licu jer vas ohrabruje i tretira kao superheroja.
I sve to dolazi od kompanije koja nije imala ama baš nijedan razlog da ga napravi.