NOVO POSKUPLJENJE MERCEDESA: Koliko rastu troškovi, toliko će i cene
Nemci veruju da će to imati koristi za razvoj automobilskih tržišta u drugoj polovini ove godine.
Mercedes-Benz je prošle nedelje objavio svoje tromesečne podatke o prodaji i finansijama, koji pokazuju pozitivne znakove za dosadašnju godinu. Nemački premium proizvođač automobila je zabeležio 515.746 isporuka u drugom tromesečju 2023., što predstavlja rast od 6 posto u poređenju s istim periodom prošle godine, s vrhunskim odeljenjima Mercedes-AMG i Mercedes-Maybach koji uživaju rast od 19 odnosno 39 posto.
KONAČNA ODUKA: Lamborghini potvrdio svoj prvi električni model za 2028. godinu
KAKO JE OVO MOGUĆE? Audi prodao više automobila, a zaradio manje
Ipak, iako stvari izgledaju dobro za drugu polovinu godine, proizvođač nema nameru da spušta cene. Naime, Mercedes će nastaviti da podiže cene svojih proizvoda, a to je potvrdio i glavni finansijski direktor, Harald Vilelm, odmah nakon saopštavanja finansijskog izveštaja za drugo tromesečje.
- Da li će poluga cena biti jednako jaka u narednim kvartalima? Bićemo malo oprezniji... ali još uvek moramo da probavimo povećanja troškova - rekao je Vilelm za Automotive News Europe tokom konferencije za novinare. Ali zašto je to poskupljenje? Pa, jednostavno rečeno, Mercedes procenjuje da će njegovi troškovi nastaviti da rastu u nadolazećim mesecima.
To uključuje troškove proizvodnje, kao i troškove nekretnina, postrojenja i opreme, istraživanja i razvoja. Proizvođač automobila računa da su njegovi troškovi u 2023. znatno viši u poređenju s 2022.
S vedrije strane, Mercedes je jedna od retkih kompanija koje izveštava o "primetno poboljšanom" lancu snabdevanja. Takođe, očekuje se da će cene energije i dalje biti na znatno nižem nivou nego prethodne godine do kraja 2023. godine, a takođe i u proseku za celu godinu.
Međutim, dok Nemci veruju da će to imati koristi za razvoj automobilskih tržišta u drugoj polovini ove godine, potražnja za novim premium automobilima će verovatno ostati prigušena na nekim od najvažnijih tržišta marke.
Poslednje, ali ne i najmanje važno – s obzirom na kontinuirani rast cena – kakva su predviđanja proizvođača automobila za drugu polovinu 2023. u pogledu prodaje? Očekuje se da će stopa prodaje iz prvog polugodišta ostati na približno istom nivou, te se zato godišnja prodaja vidi na nivou prethodne godine.