OVO JE SADA PROŠLOST: Nekada su vlasnici sami održavali automobile, a evo šta sada NIKAKO ne smete
Nije za šalu...
A ako želite da promenite običnu sijalicu prednjeg fara, neretko ćete morati da posegnete za uputstvom za upotrebu, naoružate se strpljenjem i uklonite nekoliko delova pre nego što do nje dođete.
Izgleda da su dani kada su naši očevi, rođaci i komšije iz hobija održavali svoje automobile odbrojani. Savremni automobili su neprobojne tvrđave skupe elektronske opreme, pa jedan pogrešan potez može da izazove domino efekt događaja od kojih će svaki predstavljati još po jednu dodatnu stavku na računu kod majstora.
BAHATO BACANJE PARA: Nije mu se dopao auto pa ga PUSTIO sa 300 metara! Tek da vidite šta je od njega OSTALO
KRAJ PUTA: Porše se oprostio od popularnog modela 911
Šta, ustvari, zaista možemo sami danas da uradimo na svom automobilu?
Ako je vaš ljubimac opremljen ksenonskim svetlima, ona rade pod naponom od čak 20.000 volti pa je čeprkanje po njima opasno.
Čak i promena akumulatora kod nekih automobila može za rezultat da ima potrebu za reprogramiranjem prozora i elektronskog daljinskog ključa, bez koga je pokretanje motora nemoguće.
A ako želite da promenite običnu sijalicu prednjeg fara, neretko ćete morati da posegnete za uputstvom za upotrebu, naoružate se strpljenjem i uklonite nekoliko delova pre nego što do nje dođete.
Cilj svega toga je da vas demotiviše i natera da servisima obezbedite dodatni posao. Poslednja direktiva EU naglašava da promena sijalica ne sme da bude komplikovana. To je, međutim, siva zona - jer, šta to znači "ne sme da bude".
Ono što na današnjim automobilima možete da promenite su filteri za vazduh, enterijer i filter za ulje. Možete i da dodate ulje, antifriz i tečnost za pranje stakala.
Ali, čak ni sa promenom guma stvari nisu tako jednostavne.
Ako su gume opremljene pasivnim sistemom za nadgledanje pritiska (koji meri brzinu okretanja točkova preko ABS sistema), onda možete sami da se bavite njihovom zamenom. Međutim, ako su u točkove ugrađeno aktivni sistemi (posebni senzori u svakoj gumi), posle promene guma u sopstenoj režiji vrlo je verovatno da će oni prestati da rade.