Pandemija zatvorila radna mesta u Francuskoj
Šteta...
Odluka francuske vlade da se pomoć posle Korone od devet milijardi evra da samo za razvoj domaćih fabrika pogodila je grupaciju Reno-Nisan-Dačija-Lada.
Prvi su reagovali radnici fabrike "Nisan" kod Barselone kojima se zatvara 3.000 radnih mesta, pale gume i najavljuju proteste. Slična situacija se očekuje u još osam fabrika van Francuske, a ako se na ekonomskim principima postavi poslovanje alijanse i brendovi "Dačija" i "Lada" imaće probleme sa otpuštanjem radnika i daljom proizvodnjom. Medutim, francuska Vlada ima svoj plan, a on ima dve tačke - modernizacija i čuvanje radnih mesta u Francuskoj.
KO JE BRŽI: BMW X6M, Lamborghini Urus ili Jeep Trackhawk? (VIDEO)
Kao stimulans predsednik Makron je obećao povećanje ekološkog bonusa na 7.000 evra za kupovinu električnog automobila za građane i na 5.000 evra za kompanije, kao i bonus od 2.000 evra za hibridna vozila. Predviđeno je i povećanje bonusa kod kupovine električnog automobila po načelu "staro za novo".
"Radi se o planu odbrane radnih mesta u našoj industriji suočenoj s jednom od najtežih kriza u istoriji. To je plan nezavisnosti automobilske industrije. Dakle, reč je o budućnosti automobila 21. veka", izjavio je predsednik Francuske Emanuel Makron.
Električni automobili su sada skupi i privilegija su samo onih koji imaju dublji džep. Međutim u Francuskoj se razmišlja o omasovljenju kupovine.
"Naći ćemo način da i građani s nižim prihodima mogu da pređu na novije automobile koji manje zagađuju životnu sredinu, naravno uz razvoj infrastrukture koja je za to neophodna", rekla je Elizabet Born, ministarka transporta Francuske.
Makron je od "Renoa" tražio garanciju za budućnost zaposlenih u dve fabrike na severu zemlje i upozorio da zajam od pet milijardi, koji je država obećala, neće biti odobren pre završetka pregovora i čvrstih grarancija za uloženi novac.