POGREŠNA UPUTSTVA KOJA MOGU BITI OPASNA: Zimski trikovi na koje treba da zaboravite
Odustanite na vreme!
Zimski trikovi, koji se prenose sa generacije na generaciju vozača, često u obliku urbanih legendi, još uvek postoje.
Problem s njima je što su nažalost davno zaostali i mogu uzrokovati više štete nego koristi. Evo nekoliko primera koji se ne smeju koristiti ako imamo automobil iz doba procvata ovih trikova.
1. Zagrevanje ključa upaljačem
Temperature su ispod nule? Stariji vozači imaju "sjajan" patent: grejanja ključa upaljačem.
Ako ne vozite klasiku, u kojoj je ključ jednostavno komad metala, ponekad ugrađen u komad dekorativne gume ili plastike, a u bravi nema plastičnih elemenata, možete se poslužiti ovom metodom.
Međutim, ako vaš automobil još nije punoletan, odustanite ili u krajnjem slučaju, učinite to vrlo pažljivo kako ne biste oštetili ne samo plastični poklopac ključa, već i njegov skup, osjetljivi elektronski sadržaj.
2. Odmrzavanje prozora vrelom vodom
Zašto čistiti staklo, kada ga možete zaliti vrelom vodom? Termički šok staklu neće dobro doći i može se raspasti na male komadiće.
Sa druge strane na laminiranom staklu mogu se pojaviti pukotine i raslojavanje – posebno ako je staklo ranije imalo nedostataka.
Naravno, nije slučaj da se svaki put kad se staklo prelije vrelom vodom prozori raspadnu, ali ne vredi rizikovati!
3. Dosipanje benzina u dizelsko gorivo
Ne tako davno, ovaj metod su čak preporučavali i proizvođači automobila. U današnje vreme je ovo bolje više ne raditi, ne samo zato što su se promenili automobili, već i zato što su se promenili recepti goriva.
Zapravo nemate potrebe. Savremeni sistemi za ubrizgavanje goriva su izuzetno osjetljivi na parametre goriva, a šteta nastala sipanjem pogrešnog goriva u rezervoar se obično broji u hiljadama. Zauzvrat, danas se u benzinskom gorivu nalaze značajne primese biokomponenata (alkohol), što značajno favorizuje neuspeh dizelskog goriva.
4. Pulsirajuće kočenje na klizavom putu
Stariji vozači se još uvek sećaju "pulsirajućeg kočenja" i koriste ga na klizavim površinama.
Potpuno nepotrebno! Pritiskanje kočnice i otpuštanje nije ništa drugo nego zamena za ABS, ali i mnogo manje efikasan sistem kočenja. Hidraulički sistemi kontrolisani elektronikom nadziru šta se događa na pojedinačnim točkovima, čak i mnogo bolje od iskusnog vozača.
Zato prepustimo takvu zabavu korisnicima oldtajmera bez ABS, a ostali bi verovatno trebali pritisnuti kočnicu kad god je to potrebno. Na klizavim putevima je pametnije pažljivo rukovati upravljačem.