POLA VEKA: Opel slavi proizvodnju Askone i Mante
Slavni modeli...
Opel Ascona je bila prototip sportske limuzine za zabavu, Manta je međutim bila kruna slave.
Opel je 1970. godine izvršio malu revoluciju u automobilskoj srednjoj klasi. Opel Ascona je bila prototip sportske limuzine za zabavu u vožnji sa odličnom upravljivošću.
Manta je međutim bila kruna slave. Elegantni kupe delio je istu tehnologiju kao i Ascona, čineći je dostupnom velikom broju kupaca.
UPRKOS PANDEMIJI: Volvo kreće sa proizvodnjom električnog modela Polestar 2
TOTALNI HIT: Nema vetrobransko staklo, a ne kvari frizuru (VIDEO)
KO BI REKAO: Najprodavaniji model za mesec februar bio je RENO KLIO
Sa Mantom, nemački brend doneo je još jedan zabavan sportski automobil, samo dve godine nakon Opela GT.
Ofanziva je počela 1970.
Kao limuzina sa dvoje i četvoro vrata, Ascona je bila smeštena između Kadetta i Rekorda. Ascona je takođe postavljala neke nove standarde, uvođenjem karavana u ovaj automobilski segment.
Sa sportskim modelom Manta, Opel je istovremeno ušao na rastuće tržište porodičnih sportskih kupea.
Šasija, ogibljenje i pogonski sklopovi bili su identični, oba modela su imala četvorocilindrične motore u rasponu od 60 do 105 KS.
Ascona je pobeđvala na makadamu i na asfaltu. Valter Rerl i suvozač Johan Berger osvojili su Evropsko prvenstvo u reliju 1974, a 1975. na reliju Akropolj ostvarili su Opelovu prvu pobedu na Svetskom prvenstvu u reliju.
Osim toga, Rerl i Kristijan Gistdorfer su 1982. osvojili Svetsko prvenstvo u reliju u Asconi 400.
Do marta 1975. proizvedeno je 691.438 primeraka Ascone A, a u istom periodu i 498.553 Manti A.
Manta A je imala svoj debi na Timendorfer plaži
Sportska Manta debitovala je u septembru 1970, sa amblemom koji je bio inspirisan fotografijama morskog istraživača Žaka Kustoa. Prezentacija je prigodno održana na Timendorfer plaži na obali Baltičkog mora.
Za Opel je Manta bila korak na novu teritoriju. Atraktivni modeli sa mestom u kabini za četiri putnika, bili su veoma popularni.
Jedinstvenost je bila veoma tražena, a Mantin oblik i linije bili su upravo ono što je privuklo kupce. U prvoj godini prodaje, Opel je isporučio kupcima 56.200 primeraka modela Manta.
Novi član porodice motora bio je 1.6 benzinac sa 68 KS, i 80 KS u S verziji. Najmoćniji motor bio je četvorocilindrični 1.9 S sa 90 KS koji je koristio i Opel Rekord.
Mantin asortiman počeo je sa 1.2-litarskim agregatom sa 60 KS tokom 1972, a u novembru iste godine usledila je luksuzno opremljena Manta Berlinetta.
U standardnu opremu spadali su sportski upravljač, grejanje zadnjeg stakla, halogena svetla i vinilni krov.
Pet godina proizvodnje obogaćene su brojnim specijalnim varijantama modela - Holiday, Plus, Swinger i Summer Baza.
Model Manta GT/E, pokretan 1.9-litarskim motorom od 105 KS, sa Bosch L Jetronic diznama za ubrizgavanje goriva, pojavio se 1974. Trend ka mat umesto hromiranoj opremi nastavio se sa Manta GT/E.
Poslednji specijalni model stigao je 1975. godine, neposredno pre debija modela Manta B. Verzija "Black Magic" zasnovana na GT/E, bila je obojena u crno sa narandžastim prugama na bočnim stranama.