PRODAJU SE I VIŠE NEGO ŠTO VREDE: Ove marke automobila su ZAMKA, obratite pažnju prilikom kupovine POLOVNJAKA
Vraćanje kilometraže može značajno uticati na vrednost automobila, a određene marke automobila i godišta dolaze s izraženim finansijskim gubicima.
Polovni automobili s izmenjenom kilometražom u proseku se prodaju za neverovatnih 21 posto više. Poslednje istraživanje otkrilo je da automobil s vraćenom kilometražom može koštati i 21 posto više od njegove prave vrednosti. To znači da mnogi i hrvatski kupci pretplaćuju vozilo, nesvesni da su postali žrtva prevaranata.
UPALILA VAM SE REZERVA? Evo još koliko kilometara možete da pređete
KOLONE NA GRANICAMA: Na Batrovcima čekanja i do 8 sati!
JAKO JE BITNO DA ZNATE: Ako planirate da prodate POLOVNJAKA, ovo može biti presudno
Vozači logično preferiraju automobile s manjom kilometražom, očekujući da će biti u boljem stanju i da neće zahtevati velike popravke. Uostalom, teško je i kasnije pronaći kupca za automobil s velikom kilometražom, osim ako je cena znatno niža. Zbog toga prevaranti vraćaju kilometražu automobila, čime veštački naduvavaju njegovu cenu i ostvaruju više profita.
Polovni automobili s izmenjenom kilometražom u proseku se prodaju za neverovatnih 21 posto više. To znači da hrvatski vozači mogu platiti i za petinu više nego što vozilo zapravo vredi, i tako gube hiljade evra, pokazuje najnovije istraživanje carVerticala.
Najgora je situacija u Ujedinjenom Kraljevstvu (29 posto), Italiji (29 posto) i Litvaniji (25 posto), gde je prosečni porast ovih vrednost najveći među 15 ispitanih zemalja.
Ukrajina (17 posto), Poljska (19 posto) i Rumunija (20 posto) nalaze se na drugoj strani spektra. Ali, to su i dalje visoki brojevi koji ukazuju na to da ove prakse možda neće tako skoro izgubiti svoju popularnost.
Noviji automobil nose veći gubitak
Kada je u pitanju vraćanje kilometara, starost automobila usko je povezana s potencijalnim finansijskim posledicama po kupca. Vredi napomenuti da ovakva obmana, u slučaju 15-godišnjeg automobila s vraćenom kilometražom, može povećati vrednost vozila za prosečno 27 posto.
Konkretno, za svakih 100.000 skinutih kilometara, kupac može nesvesno preplatiti približno 2.000 evra. Dakle, ako brojač kilometara pokazuje 200.000 kilometara umesto stvarnih 400.000, to potencijalno može značiti da će kupac za takvo vozilo dati i do 4.000 evra više.
Iako se ovo povećanje cene može činiti drastičnim za automobil iz 2008. godine, valja imati na umu da se ove vrednosti izračunavaju na platformi carVertical, čiji korisnici obično više proveravaju luksuzna vozila, a manje automobile srednje klase.
- Što je skuplji automobil s vraćenom kilometražom, to će kupac na kraju izgubiti više novca. To naglašava važnost provere istorije pre kupovine vozila. Inače bi moglo biti prekasno, a povrat novca od prodavača može biti komplikovan -, kaže Matas Buzelis, stručnjak za automobile i voditelj komunikacija pri carVerticalu.
Neke marke nose veći rizik
Različite marke automobila drugačije reaguju na vraćanje kilometraže: porast cene može se kretati od 15 posto za Mazdu i Daciu, i do 27 posto za vozila Land Rover.
Vozači bi mogli potrošiti i do 2.000 evra više za svakih 100.000 vraćenih kilometara pri kupovini automobila marke Dacia. Međutim, druge marke mogu doneti još veće finansijske gubitke.
Kupci Renaulta mogu izgubiti i do 2.300 evra na svakih vraćenih 100.000 kilometara, kupci Opela – 2.200 eura, a kupci Škode – 4.200 evra. Svakih 100.000 vraćenih kilometara najviše će koštati kupce nemačkih vozila: Audija (6.000 evra), Volkswagena (4.500 eura), BMW-a (7.000 evra) i Mercedes-Benza (10.600 evra).
Vraćanje kilometraže može značajno uticati na vrednost automobila, a određene marke automobila i godišta dolaze s izraženim finansijskim gubicima. Za kupce u Hrvatskoj i šire, sprovođenje temeljne provere istorije ostaje vitalan korak u zaštiti od potencijalno skupih grešaka.