POZITIVAN UTICAJ VELIKIH MODELA: Mazda zabeležila snažan rast prodaje
Predviđa globalnu prodaju za celu fiskalnu godinu.
Mazda Motor Corporation je objavila finansijske i prodajne rezultate za prvo tromesečje, izveštavajući o globalnoj prodaji od 309.000 vozila u razdoblju od 1. aprila do 30. juna 2023., što je za 32% više u odnosu na prethodnu godinu.
NEĆETE VEROVATI KAKO IZGLEDA: U najavi Mercedes Baby G Klasa (VIDEO)
SPREMA NAM SE VRLO ZANIMLJIVA GODINA: KTM uskoro lansira seriju dvotočkaša s indeksom 1390
NEVEROVATNO: Dacia PROMENILA SVE modele u jednom DANU! (VIDEO)
U Evropi je prodaja u prvom tromesečju porasla za 46 posto u odnosu na prethodnu godinu odnosno na 44.000 vozila, što predstavlja tržišni udeo od 1,1 posto, odnosno porast od 0,3 posto u poređenju sa prvim tromesečjem prethodne godine. Mazdin obim prodaje u Severnoj Americi je porastao je za 58 posto na 95.000 jedinica. Na Mazdinom matičnom tržištu, Japanu, prodaja je dosegla 42.000 jedinica, što je porast od 70 posto u odnosu na prethodnu godinu.
Za prvo tromesečje ove fiskalne godine, Mazda je izvestila o neto prodaji od 1 091 milijarde ¥ (7,3 milijarde evra*), što je povećanje od 77 posto u odnosu na prethodnu godinu, i operativnoj dobiti od 30 milijardi ¥ (200 miliona evra*). Neto prihod iznosio je 37,2 milijarde ¥ (248 miliona evra*).
Pozitivan uticaj velikih modela, uključujući Mazdu CX-60 u Evropi i Mazdu CX-90 u Severnoj Americi, rezultirao je time da Mazda predviđa globalnu prodaju za celu fiskalnu godinu od 1,3 miliona jedinica, sa prodajom od 189.000 jedinica u Evropi. Mazda takođe predviđa neto prodaju od 4 500 milijardi ¥ (32,4 milijarde evra*), operativni prihod od 180 milijardi ¥ (1,3 milijarde evra) i neto prihod od 130 milijardi ¥ (935 miliona evra*) za ovu fiskalnu godinu.
Mazda će nastaviti da razvija svoju strategiju elektrifikacije kako bi se uskladila sa brzim promenama propisa o zaštiti okoline i postojano se kretala prema ugljeničnoj neutralnosti. To uključuje i novi model MX-30 R-EV, koji će biti predstavljen kasnije ove godine na evropskim tržištima kao jedno od Mazdinih višenamenskih rešenja za elektrifikaciju, kao i Mazdin nedavni angažman sa Panasonic Energy u vezi srednjoročnog do dugoročnog partnerstva za snabdevanje cilindričnih litijum-jonskih baterija u skladu sa Mazdinom politikom upravljanja do 2030. godine.