PROBLEMI ZIMI PRI PALJENJU AUTA? Evo zašto se to dešava i kako da sprečite iritantan problem
Kompjuteru je prioritet da akumulator ima dovoljno energije za pokretanje motora.
Start/stop sistem je odavno prisutan u automobilima, a danas je u većini modela deo serijske opreme. Konstantna gašenja motora kad se zaustavite štede gorivo i smanjuju emisije CO2 (pomažu proizvođačima automobila u postizanju klimatskih ciljeva).
Međutim, naročito tokom zimskih meseci start/stop sistem često neće isključiti vozilo kada ga, na primer, zaustavite na semaforu. Zašto je to tako?
Ako je hladno, a vi ste uključili brojne električne potrošače, svetla, grejač zadnjeg stakla, klima-uređaj ili brisače, kompjuter može proceniti da je uključivanje start/stop sistema opasno za akumulator vozila i tada neće isključiti motor.
Računaru je prioritet da akumulator ima dovoljno energije za pokretanje motora. Dakle, onemogućava start/stop u slučaju da je baterija toliko ispražnjena da se motor neće ponovno pokrenuti.
Inače, akumulator u automobilima sa start/stop sistemom obezbeđuje i do 500.000 ciklusa paljenja i gašenja vozila.
Start/stop neće intervenisati ni kada je motor hladan. Računar zna da je motor najefikasniji kada je potpuno zagrejan. Zato će održavati motor u radu dok ne postigne optimalnu radnu temperaturu.
Na instrumet tabli tada će se pojaviti crveni simbol start/stop sistema (slovo A okruženo linijom sa strelicom) ili neka druga poruka da sistem ne radi, odnosno da ne isključuje motor.
Start/stop neće raditi ni kada je odabran stepen prenosa za vožnju unazad (rikverc), kada je aktivna pomoć pri parkiranju, kao i kada krećete na uzbrdici. Ne radi ni kada je otvoren poklopac motora ili kada otkopčate sigurnosni pojas.