KORONA UZDRMALA AUTOINDUSTRIJU: Giganti prošli kao "bos po trnju" - ipak, najveći pad beleži ovaj JEFTIN AUTO
Teška godina!
Automobilska industrija u Evropi u 2020. godini prošla je kroz težak period. U godini koju je obeležila pandemija, neki proizvođači su se bolje snašli, drugi lošije.
Tako je, recimo, Porsche zabeležio pad od samo 7,6 odsto, što se može smatrati uspehom, a mnogi brendovi, kao što su Toyota, Volvo, Škoda, Hyundai, Mercedes, BMW i Audi, uspeli su da pad ograniče na manje od 20 odsto.
Sa druge strane, imamo i automobilske marke koje su lošije prošle u 2020. godini na evropskom tržištu. Među njima su, na primer, Ford, Dacia, Honda, Alfa Romeo, Opel, Mazda...
Svi ovi proizvođači su u "minusu" od preko 30%.
Ipak, jedan brend se izdvaja po slabijim rezultatima prodaje, koji se ne mogu pripisati samo pandemiji, a u pitanju je Smart. Pad prodaje ove marke u Evropi u 2020. godini iznosio je čak 75,8 odsto.
Međutim, treba imati u vidu da je u slučaju Smarta nekoliko faktora uticalo na ovaj rezultat.
Prvo, "lokdaun". Drugo, proizvođač je iz svoje ponude izbacio verzije opremljene motorima sa unutrašnjim sagorevanjm i prodaje samo električne verzije modela ForTwo i ForFour, koje su skuplje od onih sa konvencionalnim pogonskim sistemima.
A sve je to opet povezano i sa rastom cena automobila, što rezultira manjim brojem registracija.
Generalno, u Evropi postoji sve manje interesovanje za male gradske automobile (upravo zbog cene), pa kada se sve ovo uzme u obzir, otuda i drastičan pad prodaje Smarta.