PRODUŽITE VEK BATERIJAMA NA ELEKTRIČNIM AUTOMOBILIMA: Evo kako da vam traju duže
Nije samo ljudski faktor u pitanju.
Očuvanje baterije nakon hiljada ciklusa punjenja ključno je u električnim automobilima, ali to nije isključiva odgovornost vlasnika kada je u pitanju punjenje baterije.
Mclaren F1: Ovo je prvi EKSKLUZIVNI automobil MLADOG Elona Maska (FOTO+VIDEO)
EKSKLUZIVNO: Najavljen NOVI VW Tiguan (FOTO+VIDEO)
NOVA GENERACIJA MODELA 3008: Peugeot je napravio CENTRALNI GREBEN kakav još niste videli(VIDEO)
Proces brzog punjenja je odgovoran za prenos energije brzinom koja je između dva i tri puta veća od brzine kojom se struja prenosi u suprotnom smeru od baterije do elektromotora, tako da je zaštita baterije takođe odgovornost proizvođača ove komponente.
Ogromna većina električnih brendova sve više primenjuje sisteme za tečno hlađenje kako bi održala optimalnu temperaturu u brzom i ultra brzom procesu punjenja, tako da ćelije ne budu oštećene. Čak i tako, postoje rizici da se pojave anomalije u vidu gubitka kapaciteta i, samim tim, smanjenja autonomije. Proizvođači znaju da je ovo pitanje ključno za održavanje korisnog veka trajanja i maksimalnu stabilnost u slučaju rizika od požara, odlučujući se za sofisticiranije sisteme hlađenja, kao što je potapanje.
Ovaj sistem se sastoji od potapanja baterija u rashladnu tečnost kako bi se održala njihova optimalna radna temperatura, izbegavajući pregrevanje. Na primer, tokom brzog punjenja, a što su nemački stručnjaci sa Instituta Frojdenberg pokazali zajedno sa tehnikom zaptivanja baterija, nešto zbog čega je Tesla nedavno bio kritikovan, ističući da sprečava popravku baterije.
Međutim, istraživanja pokazuju da zaptivanje polimernim materijalima poboljšava hlađenje baterije, budući da je ne samo savršen električni izolator, već je i sposoban da rasipa toplotu, iako ovi polimeri moraju imati ista hemijska svojstva kao i maziva koja se koriste u hlađenju baterije.
Ova zanimljiva tehnologija još nije spremna za implementaciju u masovnu proizvodnju, jer iako su fizička svojstva doživotne zaptivke već poznata i da će sprečiti curenje tečnosti i ulazak vlage, postoje i druge zamke koje treba rešiti. Na primer, poznavanje tačaka hlađenja baterija uzimajući u obzir njihovu težinu i zapreminu, kao i oblasti u kojima su takođe veće vibracije i buka. Frojdenberg za sada nije izneo detalje o povećanju autonomije ili smanjenju potrošnje energije, ali nema sumnje da ovo rešenje otvara nova vrata efikasnosti električnih vozila.