Proizvod koji je promenio svet - dizel motor
Velika stvar...
Izumitelj dizel motora želeo je da stvori učinkovitiji motor za industriju i saobraćaj, zgrožen gubitkom od čak 90 odsto uloženog energetskog potencijala.
Ta prednost i osnovna primena, koja je dizel motore popularizovala u najrazličitijim tipovima industrijske primene bila je temelj njegovog razvoja od samog početka.
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2020/07/29/alfa.jpg?itok=MCMge5Ug)
Imao je paklenu noć, a ujutru je zatekao užas ispod automobila! Još kad su videli ŠTA vozi... (FOTO)
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2014/07/02/porsche-znak_0.jpg?itok=3CgcR_ox)
KAKO IM NIJE ŽAO: Ovaj napušten Karera GT zaboravljen u Kini
Dizel motor efektivno i jeste zamenio radne parne smašine u nizu industrijskih aplikacija, a primena u putničkim automobilima je bila revolucionarno otkriće, iako se danas određeni ljudi bore protiv njega. Najviše u Evropi.
Jedan od najrevolucionarnijih tehnoloških pronalazaka ikada, motor s unutarašnjim sagorevanjem i kompresionim paljenjem (bez svećice), značajno je unaprijedio industriju, prevozna sredstva, vojnu tehniku.
Razvoj nije tekao glatko, trebalo je usavršiti postupak ubrizgavanja goriva, rad motora izložen visokim pritiscima i temperaturama. Nakon više od pet godina ispitivanja i usavršavanja koncepciju svog 4-taktnog motora s unutrašnjim sagorevanjem, po principu kompresionog paljenja, napravio je radnu verziju.
Motor je u prvom taktu usisavao vazduh kojeg je u drugom kompresovao na 250 bara te se time zagrevao na 700 do 900 stepeni Celzijusa.
Tako se gorivo, pumpom visokog pritiska, pokretnom radilicom, svedeno na 600 bara, raspršeno ubrizgavao u komoru za sagorevanje samo palilo.
Zbog toga se u nemačkoj terminologiji dizel motor naziva Selbstzünder (samopaljivač), jer se gorivo ubrizgano pri kraju drugog takta pali samo, bez svećice.