NOSTALGIJA: Model kojim je Audi ušao u svet karavana (VIDEO)
Nastao krajem 1960-ih.
NSU P10 je nastao dok je još postojao NSU, a dizajn nije jedina stvar kojom se nije proslavio. Čak i danas, u njihovom sumraku, Audi je jedan od retkih čiji karavani privlače poglede i spadaju u red itekako poželjnih automobila. O RS6 da i ne govorimo, kao jednom od najposebnijih i najprivlačnijih karavana uopšte.
![](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2023/07/03/profimedia-03828243481.jpg?itok=MYpFwl8X)
KATASTROFA: Eksplodirao automobil u toku VOŽNJE, dvoje ljudi POGINULO (Video)
![](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/386616/profimedia-0528952274.jpg?itok=INvnLqrk)
OVO NISTE ZNALI: Šta boja vašeg automobila govori o vašem karakteru?
![](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2023/07/03/screenshot_from_2023-07-03_09-39-56.jpg?itok=cnW4XtSE)
Maler: Kupio NOV FERRARI koji se POKVARIO nakon samo JEDNOG SATA VOŽNJE (VIDEO)
Priča o Audiju, a time i karavanima, počinje od kraja 1960-ih kad je NSU uz Prinza lansirao i Ro 80, te se nakon određenih poslovnih rezultata spojio s Audijem. U to vreme na drugom kraju sveta, u Urugvaju, dizajniran je NSU P10, karavan na osnovi Prinza.
Urugvajski uvoznik Quintanar poželeo je nešto veće od Prinza, male limuzine s motorom postavljenim pozadi. 1968. krenuo je samostalno da proizvodi karavan nazvavši ga P6, ali se pokazao nedovoljno okretnim, sa malim dvocilindrašem zapremine 0.6 litara i snage tek 36 KS.
Nakon otprilike 140 proizvedenih primeraka predstavnici urugvajskog uvoznika sastali su se u sedištu NSU-a u Neckarsulmu kako bi proširili saradnju. Cilj je bio da nemački inženjeri uguraju snažniji četiricilindrični motor iz Prinza 1000 u zadnji kraj karavana. Uspeli su, ali tako da su doslovno oduzeli značajan deo prtljažnog prostora. Iznenađujuće, Quintanar je prihvatio takvo rešenje i nastao je NSU P10 "Uruguay" s 43 KS koji je mogao da dostigne brzinu čak 120 km/h, a trošio je oko 7.5 l/100 km. Do 1971. godine, kad se NSU povukao iz Urugvaja, prodato je oko 500 primeraka.
Originalni NSU P10 i danas stoji u muzeju u Neckarsulmu, gde se još uvek nalazi Audijeva fabrika.