SAZNAJTE: Ovo su tri najveća neprijatelja našim gumama
Korisne stvari...
Sa toliko neprijatelja koji prete gumama, gotovo je nemoguće tačno predvideti njihov vek trajanja.
Postoje tri glavna neprijatelja automobilskih guma: fizički, spoljni i ljudski faktor, koji je ujedno i najčešći usled neznanja ili nemara.
Uobičajeni neprijatelji su i: pritisak naduvavanja, razni predmeti na putu, dubina šara pneumatika, vremenski uslovi, neodržavanje, nepravilno opterećenje, neprikladna brzina, itd.
OTKRILI SPECIFIKACIJE: Znaju se podaci o Džipovom novom hibridu
SAMO OVAKO NE: Ako vučete prikolicu budite veoma oprezni, da ne prođete OVAKO
Sa toliko neprijatelja koji prete gumama, gotovo je nemoguće tačno predvideti njihov vek trajanja. Ako se pravilno ne održavaju, gume će se brže trošiti i oštetiti, a možda će i postati nebezbedne za vožnju.
Fizički faktor
Ovde dodatna pojašnjenja nisu potrebna, s obzirom na to da se ova kategorija odnosi na sve vrste mehaničkih oštećenja.
Ljudski faktor
Neredovna kontrola istrošenosti i oštećenja pneumatika.
Neodržavanje ispravne vrednosti pritiska u pneumaticima: premalo naduvani ili prenaduvani pneumatici.
Ponovno naduvavanje pneumatika nakon vožnje sa praznim ili jako izduvanim pneumatikom.
Neredovna kontrola dubine gazećeg sloja.
Pneumatici nisu zamenjeni nakon dosezanja propisane minimalne dubine gazećeg sloja.
Korišćenje rezervnog točka različitih dimenzija pri brzinama većim od 50 km/h.
Neprimećivanje promena u dinamičkim performansama, kao što su: gubitak pritiska, buka ili vibracije.
Kombinovanje različitih vrsta pneumatika.
Pneumatik nije odmah pregledan nakon snažnog udarca.
Prilikom zamene pneumatika bez unutrašnje gume (tubeless) nije zamenjen ventil pneumatika.
Popravke pneumatika se obavljaju kod kuće umesto kod vulkanizera.
Privremena rešenja smatrate trajnim rešenjima.
Korišćenje pneumatika na oštećenim, iskrivljenim felnama.
Korišćenje točkova i felni neusklađenih dimenzija.
Pneumatici se ne balansiraju nakon postavljanja ili zamene.
Postavljanje pneumatika čija oznaka brzine i indeks opterećenja nisu najmanje jednaki ili veći od onih pneumatika koje je proizvođač fabrički postavio na vozilo.
Korišćenje letnjih pneumatika po hladnom, zimskom vremenu.
Nepravilno skladištenje i rotacija pneumatika.
Spoljni faktor
Ovde ubrajamo ekstremne temperature i vremenske uslove kao što su kiša, led i sneg. U njih se mogu uvrstiti i ulje i mast.